Skip to content

Reklama

START arrow MOTO arrow Nowa KIA Venga
Nowa KIA Venga Utwórz PDF Poleć znajomemu
16.09.2009.
Spis treści
Nowa KIA Venga
Strona 2
Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie jest sceną światowego debiutu nowego, przestronnego i dynamicznego hatchbacka segmentu B marki Kia. Kia Venga – bo tak brzmi jego nazwa – będzie produkowana w Europie, wejdzie na rynki tego kontynentu pod koniec bieżącego roku i objęta zostanie podwójną  gwarancją producenta: 7-letnią na zespół napędowy/5-letnią (lub 150.000 km) na cały samochód oraz 10-letnią gwarancją antykorozyjną. Okresy między przeglądowe wyniosą 30.000 km lub co 12 miesięcy.

 Kia Venga w wersji produkcyjnej niewiele rożni się od zaprezentowanego podczas salonu genewskiego pojazdu koncepcyjnego Kia No. 3. Pomijając nieco bardziej konwencjonalny design szyby czołowej i dachu, wszystkie elementy blacharskie są identyczne.



Zaprojektowana od początku w Europie i produkowana w czeskiej fabryce w Nosovicach Kia Venga ma 4068 mm długości, niespotykany w swej klasie rozstaw osi (2615 mm), a jej wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza.  Dzięki przemyślanej konstrukcji  wyznaczającej nową definicję w tej kategorii pojazdów, wnętrze Vengi ma wielkość spotykaną w  autach klasy kompaktowej – przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B.

Oferta rynkowa Vengi obejmować będzie dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne  – w zestawie z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Oferowana w krajach Unii Europejskiej gama silników spełniać będzie oczywiście wymogi normy  Euro 5.

Z uwagi na spodziewaną popularność napędu dieslowskiego samochód Kia Venga posiada nowy silnik wysokoprężny common rail, który został skonstruowany w Niemczech, a będzie produkowany na Słowacji ze specjalnym  przeznaczeniem dla Vengi oraz nowego cee’da. Ta wyposażona w turbosprężarkę z zaworem upustowym (WGT) lub zmienną geometrię łopatek (VGT) jednostka pracuje płynnie w całym zakresie obrotów i występuje w dwóch pojemnościach skokowych: 1,4 litra o mocy 90 lub 75 KM oraz 1,6 litra o mocy 128 lub 115 KM – zależnie od wymagań danego rynku sprzedaży. Silnik 1,6-litrowy jest już stosowany w nowym cee’dzie, natomiast wersja 1,4  zadebiutuje właśnie w Kia Venga.

Klientów preferującą jednostki benzynowe zainteresują dwa silniki ze sprawdzonej serii Gamma – o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra. Wersja 1.4 rozwija moc 90 KM i moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min. Wersja 1.6 (stosowana także w Kia Soul) ma 125 KM i występuje seryjnie w parze z pięciostopniową skrzynią manualną.  Tylko z tym silnikiem dostępna jest także czterostopniowa przekładnia automatyczna.

Jako pierwsza w tym segmencie pojazdów,  Kia Venga oferuje system Idle Stop & Go (ISG), który automatyczne wyłącza i ponownie uruchamia silnik w warunkach intensywnego ruchu miejskiego. System ISG dostępny jest we wszystkich silnikach stosowanych w gamie Venga (benzynowych i dieslach). Innym ciekawym rozwiązaniem w ramach „EcoDynamics” jest system zarządzania energią wytwarzaną przez alternator, wskaźnik optymalnego punktu zmiany biegów (zachęcający do paliwooszczędnego stylu prowadzenia samochodu) oraz ogumienie marki Michelin o niskich oporach toczenia – dla pojazdów wyposażonych w koła rozmiaru 15 i 16 cali.  

Kia Venga – zespoły napędowe

Silnik Pojemność Moc w KM Moment obrotowy Przekładnia

Diesel

1,6 128 260 Nm 6/Man

1,6* 115 260 Nm 6/Man

1,4 90 220 Nm 6/Man

1,4* 75 220 Nm 5/Man

Benzynowy

1,6 125 156 Nm 5/Man lub 4/Auto

1,4 90 137 Nm 5/Man

5/Man – skrzynia 5-topniowa manualna; 6/Man – skrzynia 6-stopniowa manualna; 4/Auto – skrzynia 4-stopniowa automatyczna
*) wersje o obniżonej mocy przeznaczone są dla niektórych rynków ze względów podatkowych. 


Wyposażeniem każdej wersji modelowej będzie dzielona 60/40 i przesuwana kanapa tylna, którą można składać płasko w podłodze dla zwiększenia pojemności bagażowej.

Nowa, czteroramienna kierownica, której wzór zwolna staje się rodzajem znaku firmowego Kia ma regulację pionową i poziomą kolumny, metalizowane ramiona dolne oraz przyciski zdalnego sterowania systemami na lewym i prawym ramieniu.  Kolejnym elementem nowego  markowego designu Kia jest widoczny poprzez kierownicę, ‘trój-tubusowy’ zestaw wskaźników.

Standardowym kolorem wystroju wnętrza Vengi jest Ebony Black (czarny) lub Ash Brown (szaro-brązowy) w kombinacji z metalizowaną konsolą centralną. Dostępne seryjnie lub opcjonalnie będą także pakiety wykończeniowe kabiny w połyskliwych barwach Beige, Black i Lime Green. 

Nowego typu radioodtwarzacz CD otrzymał centralną, wielofunkcyjną gałkę sterowania (‘master control’). Umieszczony u szczytu konsoli, czarno-czerwony wyświetlacz Dot Matrix pokazuje wyraźnie nazwę aktualnie odbieranej stacji radiowej, temperaturę zewnętrzną oraz czas i datę.

Konsola podłogowa mieści półeczkę na drobiazgi, złącza USB i AUX dla iPoda*, dźwignie selektora skrzyni biegów oraz hamulca pomocniczego, dwa uchwyty na puszki/kubki, a także pokaźnej wielkości schowek na podręczne przedmioty.

Kierowca Vengi będzie mógł także ‘personalizować’ swój pojazd korzystając z listy wyposażenia dodatkowego. Najbardziej spektakularną z tych opcji jest uchylne i odsuwane, panoramiczne okno dachowe ze szkła o wielkości zbliżonej do powierzchni dachu, które  zwiększa dopływ naturalnego światła dziennego do środka i potęguje poczucie przestronności kabiny. Lista opcji obejmuje również system nawigacji satelitarnej, system Bluetooth dla telefonii komórkowej ze sterowaniem głosowym, kilka odmian systemu audio, automatyczną klimatyzację oraz podgrzewane fotele przednie.

Urozmaiceniu wyglądu zewnętrznego Vengi służyć także mogą 16- i 17-calowe obręcze ze stopu lekkiego oraz głęboko przyciemniane szyby boczne. Na zamówienie dostępny jest również  bezkluczykowy system aktywacji pojazdu z   przyciskiem start/stop silnika, elektrycznie sterowane i składane lusterka boczne oraz chromowane klamki zewnętrzne.  
Kia Venga oferowana będzie tylko w Europie w 10 kolorach nadwozia, z których dwa – błękitny Byte Blue i brązowo-złoty Caramel Gold przewidziane są wyłącznie dla tego pojazdu.

Pracując nad samochodem Venga zespół konstruktorów Kia dołożył wiele starań, aby dla klienta europejskiego stworzyć pakiet oferujący obszerne wnętrze przy skromnych wymiarach zewnętrznych – lecz bez kompromisów w zakresie stylizacji oraz dynamiki jazdy. Zasługą przemyślanej konstrukcji pojazdu jest przewaga na rywalami pod względem wielu kluczowych wymiarów wnętrza: przedniej i tylnej przestrzeni na nogi, szerokości na poziomie bioder oraz pojemności bagażowej.



 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |