Skip to content

Reklama

Nowa KIA Venga Utwórz PDF Poleć znajomemu
16.09.2009.
Spis treści
Nowa KIA Venga
Strona 2

Kia Venga wyróżnia się kilkoma nowatorskimi rozwiązaniami, które przestrzeń kabiny i przedziału bagażowego pozwalają wykorzystać maksymalnie. Jeżeli 440 litrów standardowej pojemności ładunkowej (w normalnej pozycji siedzeń) nie wystarcza, Venga oferuje kilka sposobów na poszerzenie  zdolności przewozowej ładunku. 
I tak – dzięki dwupoziomowej podłodze bagażnika można szybko i łatwo zwiększyć wysokość bagażnika o 163 mm, a tym sam i jego pojemność do 570 litrów. Aby przewieźć przedmioty znaczniejsze wymiarowo, obie części tylnej dzielonej kanapy (60/40) można niezależnie od siebie przesuwać do przodu o 130 mm albo złożyć, korzystając z funkcji ‘Fold & Dive’. Powstaje wtedy całkowicie płaska podłoga ładunkowa – bez potrzeby „upychania” zagłówków tylnych oparć. Po złożeniu obu siedzeń kanapy tylnej długość ładunkowa wynosi 1552 mm, a pojemność – 1253 litry (załadunek na wysokość podsufitki).

 

Porównanie wymiarów zewnętrznych w pojazdach marki Kia (mm)

Długość Rozstaw osi Szerokość Wysokość

Kia Venga 4068 2615 1765 1600

Kia Soul 4105 2550 1785 1610

Kia cee’d 5-dr 4260 2650 1790 1480

Kia Sportage 4350 2630 1840 1730


Porównanie wymiarów wnętrz i pojemności ładunkowej pojazdów Kia

Wymiary wnętrza (w mm)

 

Przestrzeń na

głowę przód/tył

Przestrzeń na

nogi przód/tył

Szerokość na wysokości ramion przód/tył

Kia Venga

1020/980

1080/901

1384/1364

Kia Soul

1020/1005

1070/990

1403/1400

Kia cee’d 5-dr

1020/980

1105/900

1410/1385

Kia Sportage

1034/1000

1062/955

1440/1430


Pojemność ładunkowa (w litrach)

 

Tylne siedzenia w pozycji normalnej

Tylne siedzenia złożone

Kia Venga

440/570

1253

Kia Soul

340

570

Kia cee’d 5-dr

340

1300

Kia Sportage

667

1886

Doskonałe własności jezdne Kia Venga zawdzięcza niespotykanie długiemu rozstawowi osi (2615 mm) i szerokiemu rozstawowi kół. Niezależne zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson i tylna belka skrętna – podobne do stosowanego w samochodzie Kia Soul – zapewnia pewność prowadzenia i wysoki komfort jazdy na różnej klasy drogach Europy. W zależności od napędu – zawieszenie Vengi wyposażone będzie w amortyzatory o odpowiedniej dla silnika benzynowego i dla Diesla twardości.
 
Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów konstruktorzy Kia dołożyli wielu starań, aby Kia Venga mogła zaliczać się do  najbezpieczniejszych samochodów na rynku. W dążeniu do maksymalnej ochrony pasażerów, skonstruowana i produkowana w Europie Venga wyposażona jest w najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego.  

Wyposażenie wszystkich wersji modelowych Vengi pozwala unikać sytuacji krytycznych oraz stawiać czoła zagrożeniom, jakie występować mogą na co dzień w ruchu drogowym.  System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC staje się coraz częściej stosowanym rozwiązaniem w dziedzinie zapobiegania wypadkom drogowym, i Kia Venga w ten system jest wyposażona seryjnie lub opcjonalnie – w zależności od rynku sprzedaży. ESC obejmuje systemy kontroli trakcji (TCS) i wspomagający hamowanie awaryjne (BAS). Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają seryjne hamulce tarczowe dla czterech kół z systemem przeciwblokowania ABS oraz elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD.

Gdy jednak kolizji nie udaje się uniknąć, ogromną rolę odgrywają elementy  bezpieczeństwa biernego – poczynając od solidnej konstrukcji nadwozia. Karoserię Vengi zaprojektowano z użyciem najnowocześniejszych technik wspomagania komputerowego (CAD) i z zastosowaniem kluczowych komponentów ze stali o zwiększonej wytrzymałości, by  skutecznie chronić kierowcę i pasażerów  w razie kolizji czołowej, tylnej i bocznej, a także – w przypadku wywrócenia się pojazdu.

Na rynkach europejskich Kia Venga posiadać będzie zintegrowany system SRS obejmujący dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne fotelowe i boczne kurtynowe (dla obu rzędów siedzeń), pasy bezpieczeństwa z regulacją górnego punktu kotwiczenia oraz napinaczami i zwalniaczami napięcia dla foteli przednich oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla trzech siedzeń tylnych.  Aktywne zagłówki dla kierowcy i pasażera są wyposażeniem standardowym w krajach Unii Europejskiej oraz w Islandii, Norwegii i Szwajcarii; na innych rynkach będzie to wyposażenie opcjonalne.
Czołowa poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik dezaktywacji w przypadku przewożenia dziecka na przednim fotelu. Wszystkie wersje modelowe Vengi posiadają dwa punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych ISOFIX oraz górnych taśm mocujących na obu skrajnych siedzeniach tylnych.   

www.kia.pl

KIA MOTORS POLSKA





 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |