Sprytna reklama czy nieuczciwa konkurencja? |
13.10.2010. | |
Reklamy w systemie AdWords wyszukiwarki Google są, obok pozycjonowania, jedną z najbardziej popularnych form reklamy internetowej. Dla firm, zwłaszcza sklepów internetowych, jest to jedna z dróg pozyskiwania klientów. Dlatego też wiele kontrowersji wzbudza zmiana w regulaminie usługi, wprowadzona przez Google, która umożliwia reklamowanie się firm, także na frazy związane z konkurencją.
Od 14 września 2010 roku Polska dołączyła do krajów, w których można używać znaków towarowych konkurencji jako słów kluczowych, powodujących wyświetlanie się reklam. Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wyroku z marca br. stwierdza, że Google umożliwiając takie rozwiązania nie łamie prawa. Dla przedsiębiorców, zwłaszcza tych, których główny obszar działalności koncentruje się w Internecie, to nie tylko teoria. Stykają się z tymi działaniami, od kiedy tylko stały się możliwe. -Mniej więcej od połowy września zauważyliśmy, że wpisując do wyszukiwarki nazwę naszego sklepu internetowego, także z błędami lub fonetycznie zapisaną, trafiamy na reklamy sieci RTV EURO AGD – mówi Paulina Pilecka- Domin, Marketing Manager w redcoon Polska sp. z o.o. -Od pewnego czasu na wszystkich europejskich rynkach, na których działamy, w tym polskim, funkcjonuje specjalne narzędzie monitorujące. Między innymi w oparciu o rezultaty tego monitoringu będziemy podejmować kroki mające na celu ochronę naszej marki – dodaje przedstawicielka sklepu redcoon.pl Wykorzystywanie znaków towarowych konkurencji w reklamach wzbudza wiele kontrowersji i to nie tylko z powodu posługiwania się marką konkurenta. Takie działania zwiększają także koszt reklamy dla firmy, która chciałaby się reklamować w AdWords posługując się nazwą własną. Nie należy też zapominać, że w ten sposób konsumenci mogą zostać wprowadzeni w błąd, zwłaszcza w przypadku, marek o podobnej nazwie. Każda poszkodowana firma ma możliwość sądowego dochodzenia swoich praw. Do polskich sądów już trafiają pozwy przedsiębiorców dotyczące nieuczciwej konkurencji w praktykach reklamowych. Czas pokaże, jak zmiany w AdWords wpłyną na wykorzystanie tej formy reklamy. Times Square Public Relations |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |