Skip to content

Reklama

START arrow NIERUCHOMOŚCI arrow Nowy, flagowy Oddział Deutsche Bank PBC w Biurowcu Focus
Nowy, flagowy Oddział Deutsche Bank PBC w Biurowcu Focus Utwórz PDF Poleć znajomemu
04.10.2011.
W budynku Focus, w którym zlokalizowana jest Centrala Grupy Deutsche Bank w Polsce, powstał największy, flagowy Oddział Deutsche Bank PBC. Placówka zajmuje powierzchnię 580 m2 i została wyposażona w pozwalające chronić środowisko rozwiązania ekologiczne. Przestronne wnętrza, prestiżowa stylistyka, pomieszczenia do spotkań z Klientami – to tylko niektóre z elementów nowego, Oddziału dedykowanego obsłudze Klientów segmentu affluent oraz MSP.

W obliczu zmian technologicznych model bankowości uległ w ostatnim czasie radykalnym zmianom. Tradycyjne strategie oparte wyłącznie o szeroką sieć oddziałów bankowych należą już do przeszłości. W świecie finansów liczy się innowacyjność w zakresie usług zdalnych, a także dostęp do jak największej ilości produktów online. Jednak mimo zmieniającej się funkcji, oddziały bankowe będą nadal odgrywały istotną rolę w procesie obsługi Klientów.
- Postęp technologiczny i dynamiczny rozwój bankowości internetowej nie zmieniają faktu, że w segmencie wymagających Klientów indywidualnych i firmowych, oddziały bankowe nadal będą pełniły niezwykle istotną rolę. Usługi online to podstawa w zakresie bankowości transakcyjnej. Jeśli jednak Klient jest zainteresowany bardziej złożonymi rozwiązaniami, chce przedyskutować kwestie swoich finansów, czy finansów firmy z doradcą, musi mieć możliwość wizyty w oddziale swojego banku. W przypadku Klientów zamożnych liczy się także lokalizacja; jej prestiż, jakość wyposażenia – mówi Leszek Niemycki, Prezes Deutsche Bank PBC.

Nowy Oddział Deutsche Bank PBC został zrealizowany zgodnie z projektem PBCI (Private & Business Clients Industrialisation), globalnej inicjatywy Deutsche Bank, wdrażanej w krajach, w których Grupa jest silnie obecna w segmencie detalicznym – czyli w Niemczech, we Włoszech, a także w Hiszpanii, Belgii i w Portugalii. We Włoszech już 100 placówek zyskało nowy wystrój i funkcjonalność. W Niemczech do końca roku będzie ich niemal 20. Polska jest kolejnym punktem na mapie innowacyjnych zmian wizualizacji oddziałów Banku, których celem jest stworzenie spójnej jakości w zakresie obsługi Klientów segmentu affluent oraz MSP. Oczywisty był wybór oddziału pilotażowego – nowe rozwiązania zostały w pierwszej kolejności zastosowane w warszawskim budynku Focus, w którym zlokalizowana jest Centrala Grupy Deutsche Bank w Polsce. Przesądził nie tylko prestiż i symboliczny wymiar lokalizacji, ale przede wszystkim metraż, największy w kraju.

– Aż 580 m2 powierzchni pozwoliło nam wykorzystać cały wachlarz możliwości oraz wyjątkową funkcjonalność nowego wyposażenia i wystroju. Międzynarodowy projekt jest jednak na tyle elastyczny, że poszczególne jego elementy mogą być wykorzystywane w mniejszych lokalizacjach, także tych o powierzchni 70-100 m2 – tłumaczy Agnieszka Karwacka, Dyrektor Corporate Real Estate & Services Grupy Deutsche Bank w Polsce.

Osobą nadzorującą wdrożenie projektu PBCI jest Sven Veyandt, Szef jednostki Building & Workplace Retail Europe Grupy Deutsche Bank. Zaproponowany przez jego zespół standard obowiązuje w oddziałach Grupy od listopada 2010 roku. Od tego czasu zgodnie z nowym design’em realizowane są wszystkie remonty i relokacje placówek. Wiodącym i przykuwającym uwagę elementem wyposażenia nowego oddziału jest przecięty stożek, nazywany zgodnie z angielską etymologią CONE. Stożek kryje w sobie nowoczesną salę spotkań z Klientami, a jego ściany pokryte są lamelkami, czyli prostokątnymi płytkami, nachylonymi tak, by nawiązywały do  elementów z logo Deutsche Banku.

PBCI to kolejny krok w kierunku ujednolicenia wystroju oddziałów Grupy i nadania im charakterystycznych, unikalnych dla Deutsche Bank cech, które mają podkreślić elitarny charakter i nowatorskie podejście do stylistyki wnętrz Banku.
Punktem odniesienia dla projektu PBCI był Klient. Do jego zmieniających się potrzeb dostosowaliśmy wygląd i wyposażenie oddziałów. Postawiliśmy na otwartą przestrzeń, multimedialne sale, starannie zaaranżowane pomieszczenia spotkań, gdzie wspólnie z doradcą  można spokojnie przeanalizować szczegóły oferty. Dołożyliśmy wszelkich starań, by w naszych wnętrzach Klient czuł się komfortowo – mówi Sven Veyandt, Szef jednostki Building & Workplace Retail Europe Grupy Deutsche Bank.

Unikalne są również rozwiązania techniczne i urządzenia zastosowane w oddziałach. Wszystkie zmiany są zgodne z realizowaną przez Grupę strategią zrównoważonego rozwoju. Według szacunków zastosowane w nowych oddziałach rozwiązania dadzą ok. 15-20% oszczędności energii.  W Polsce ekologiczne standardy zostały wdrożone już wcześniej, w ramach „zielonych Oddziałów” Banku – nagrodzonych certyfikatami LEED -złotym i srebrnym - placówkach przy Jana Pawła II 19 w Warszawie (rok 2009) oraz Oddział w Budynku Trio przy ul. Stawki także w Warszawie (rok 2011). Projekt PBCI wnosi kolejne przyjazne środowisku rozwiązania. Dodatkowo wyraźnie poprawi się ergonomika i komfort pracy oraz obsługi Klienta.

Nad wyborem materiałów i kontrolą jakości czuwały wiodące w swoich segmentach firmy: Arup czy Drees&Sommer. Jest też i polski akcent: globalny przetarg na wykonawstwo w Polsce wygrała współpracująca z Grupą od sześciu lat i spełniająca wszystkie globalne standardy, rodzima firma Neo-Świat.

– Modernizacja była bardzo mocno nastawiona na oszczędność energii i automatykę. Wszystkie rozwiązania oświetleniowe spełniają rygorystyczne normy (nie więcej niż 9 wat na m2 powierzchni użytkowej), w kilku wybranych strefach natężenie światła automatycznie dostosowuje się do oświetlenia dziennego. Efektywnemu zużyciu energii sprzyja też fakt, iż dla każdej z instalacji (mechanicznej, grzewczej, wentylacji, etc) można uzyskać niezależny odczyt, ułatwiający analizę faktycznego zużycia. Dużą uwagę przywiązano też do tego, by zminimalizować zużycie wody w toaletach. Wszystkie zastosowane rozwiązania łącznie z użytymi materiałami i instalacjami spełniają rygorystyczne wymogi międzynarodowej certyfikacji LEED – opisuje Bartosz Niewiadomski firmy ARUP.

Wszystkie przyszłe modernizacje oddziałów Banku będą realizowane według nowego standardu obejmującego jednolitą kolorystykę, aranżację, wykończenie i funkcjonalność.

Obecnie Deutsche Bank PBC obsługuje Klientów w 170 oddziałach, 5 Regionalnych Centrach Inwestycyjnych i 20 jednostkach dedykowanych do obsługi Klienta biznesowego.

Deutsche Bank PBC
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |