Załoga Abartha Grande Punto Mistrzami Europy |
03.11.2009. | |
Giandomenico Basso wraz z pilotem Mitia Dotta, prowadząc samochód Abarth Grande Punto S2000 zdobyli tytuł Rajdowych Mistrzów Europy. Zajmując drugie miejsce w kończącym sezon "Rallye du Valais”, zespół Abartha zwiększył swoją przewagę nad drugim w klasyfikacji generalnej Michałem Sołowowem (Peugeot) do 22 punktów.
To drugi tytuł Mistrzów Starego Kontynentu dla duetu Basso – Dotta, którzy zwyciężyli w klasyfikacji generalnej w 2006 r., również prowadząc Abartha Grande Punto S2000. Pochodzący z włoskiej miejscowości Cavaso del Tomba, 36-letni Giandomenico Basso przez całą swoją rajdową karierę ścigał się Abarthami. Pierwsza demonstracja ogromnego talentu kierowcy to rok 1998 i zwycięstwo w pucharze „Trofeo Cinquecento”. W 2006 roku Basso zdobył tytuł mistrzowski w serii IRC, a rok później został Rajdowym Mistrzem Włoch. W obecnym sezonie kierowca Abartha pięć razy stawał na najwyższym stopniu podium: podczas rajdu 1000 Miglia we Włoszech, rajdu Bułgarii, na portugalskiej Maderze, podczas rajdu ELPA w Grecji oraz w Antibes we Francji. Abarth Grande Punto S2000 przez cały sezon okazał się konkurencyjny na różnych typach nawierzchni, od krętych i wąskich partii asfaltowych podczas rajdów 1000 Miglia, Madeira, Valais, poprzez szybkie odcinki specjalne w rajdach Bułgarii i Antibes, aż po trudne szutrowe trasy podczas rajdu ELPA w Grecji. W kończącym sezon rajdzie w Szwajcarii, celem Basso było jedynie zdobycie wystarczającej ilości punktów, aby utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej Mistrzostw i w konsekwencji zdobyć tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Pomimo tego, kierowca ukończył rajd na świetnym drugim miejscu. Rajdowe Mistrzostwa Europy klasyfikacja generalna: 1. Giandomenico Basso (I, Abarth) 122 punkty; 2. Michał Sołowow (PL, Peugeot) 100; 3. Corrado Fontana (I, Peugeot i Mitsubishi) 78; 4. Krum Donkev (BG, Subaru) 43; 5. Luca Betti (I, Peugeot) 34. Klasyfikacja końcowa Rallye du Valais: 1. Hotz-Ravasi (Peugeot 207 S2000), 2godz. 53min29.8s; 2. Basso-Dotta (Abarth Grande Punto S2000) + 53.7s; 3. Sołowow-Baran (Peugeot 207 S2000) + 5min27.7s; 4. Gonon-Arlettaz (Subaru Impreza) + 6min34.5s; 5. Bouffier-Gilsoul (Citroën C2) + 11min20.8s. Fiat Auto Poland |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |