Skip to content

Reklama

START arrow MOTO arrow Wyniki sprzedaży Renault i Dacia w Polsce w 2009 roku
Wyniki sprzedaży Renault i Dacia w Polsce w 2009 roku Utwórz PDF Poleć znajomemu
07.01.2010.
Grudzień 2009 roku był jednym z najlepszych miesięcy pod względem sprzedaży samochodów osobowych Renault. Łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Renault i Dacia w 2009 roku w Polsce wyniosła 24 309 aut i była o 13% niższa od wyniku sprzedaży osiągniętego w 2008 roku. Dacia zanotowała wzrost sprzedaży samochodów w 2009 roku o 19,7% dzięki wzmocnieniu wizerunku marki i ofensywie nowych modeli.

Grudniowy sukces sprzedaży modeli osobowych Renault
Wynik 1 649 sprzedanych aut osobowych Renault w grudniu ubiegłego roku był lepszy od listopadowego rezultatu o prawie 7%. Świetny wynik zanotowały najnowsze modele: Megane Grandtour, który znalazł w grudniu 333 nabywców (o 132 więcej niż w poprzednim miesiącu) oraz Scenic i Grand Scenic, których łączna sprzedaż wzrosła w porównaniu do listopada
o prawie 93% (297 aut sprzedanych w grudniu i 154 w listopadzie).
Grudniowa sprzedaż osobowych modeli Dacia (198 sprzedanych samochodów) utrzymała się na poziomie z listopada 2009 roku.

Rok 2009 – sukces nowości w gamie Renault
W 2009 roku koncern Renault kontynuował całkowite odnowienie swoich produktów, dzięki czemu dysponuje obecnie jedną z najmłodszych gam produktowych.
Nowy Megane Coupe wprowadzony do sprzedaży w styczniu oraz Renault Megane Grandtour, które pojawiło się na polskim rynku w czerwcu, uzupełniły gamę Nowego Megane i przyczyniły się do ponad dwukrotnego zwiększenia zainteresowania nabywców tym modelem. Łączna sprzedaż samochodów z nowej gamy Megane (Nowy Megane hatchback, Coupe i Grandtour) w 2009 roku wyniosła 5 151 aut, co w porównaniu do sprzedaży ich poprzedników z gamy 2008  (2 270 aut sprzedanych w 2008 roku) stanowi wzrost o 127%.
Nowe Clio i Clio Grandtour w odnowionej w maju gamie, z wynikiem łącznej sprzedaży 5 601 samochodów, zostały w 2009 roku liderem sprzedaży wśród wszystkich modeli Renault.
Tylko półroczna sprzedaż Nowego Scenica i Grand Scenica (951 aut od chwili wprowadzenia tych modeli na polski rynek w czerwcu 2009 roku) przyniosła wynik lepszy niż całoroczna sprzedaż ich poprzedników w 2008 roku (877 aut).

Dacia w 2009 roku jeszcze bardziej popularna
Sprzedaż samochodów Dacia wyniosła w 2009 roku 2 769 aut i wzrosła w stosunku do sprzedaży ubiegłego roku aż o 19,7%. Połowa sprzedaży osobowych samochodów Dacii w ubiegłym roku przypadła na model Sandero (1 234 auta). Do sukcesu samochodów Dacia na polskim rynku w 2009 roku przyczyniła się także gama wprowadzonych w lutym wersji dostawczych Logan Van i Logan Pick-up.

Promocja Renault eco² – Zostań Ecoistą
Wiosną 2009 roku sieć handlowa Renault w Polsce proponowała klientom specjalne dopłaty do ekologicznych wersji wybranych modeli samochodów, noszących znak Renault eco². Promocja pozwalała klientom poznać najbardziej przyjazne środowisku pojazdy w gamie Renault i świadomie wybierać auta bardziej ekonomiczne w użytkowaniu, zużywające mniej paliwa, i zmniejszające negatywne oddziaływanie na środowisko, przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu i dynamiki jazdy. W ubiegłym roku Renault sprzedało w Polsce prawie 11 400 samochodów osobowych oznaczonych znakiem Renault eco² i Dacia eco², co stanowi prawie połowę sprzedaży wszystkich samochodów osobowych Renault i Dacia w 2009 roku.

Rok 2010 – kontynuacja ofensywy nowych modeli
W 2010 roku koncern Renault będzie kontynuował ofensywę nowych modeli. Już w styczniu na polskim rynku pojawi się nowy model – Fluence oraz sportowa wersja Megane – model RS. Gamę Megane uzupełni kabriolet, a modele Twingo i Clio dostępne będą w atrakcyjnych seriach limitowanych Gordini.
Oferta Dacii rozszerzy się o model Duster z napędem na 4 koła.
W gamie samochodów dostawczych pojawi się Nowy Master oraz odnowiona gama modelowa Renault Trafic.

Renault Polska
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |