Skip to content

Reklama

START arrow MOTO arrow Jaguar w Mille Miglia
Jaguar w Mille Miglia Utwórz PDF Poleć znajomemu
17.05.2010.
W tym roku Jaguar świętuje 75-lecie istnienia marki. Jedną z atrakcji obchodów był udział znaczącej reprezentacji pojazdów Jaguara we właśnie zakończonym legendarnym wyścigu Mille Miglia. Obecne edycje Mille Miglia to reaktywacja odbywającego się we Włoszech legendarnego i największego wyścigu drogowego samochodów. Rywalizacja rozgrywa się na drogach publicznych na odcinku ponad 1000 mil. Mogą w nim brać udział jedynie modele samochodów, które uczestniczyły w pierwotnych wyścigach Mille Miglia w latach 1927-1957.

Tegoroczna edycja była świetną okazją do zaprezentowania kultowych modeli Jaguara w idealnym dla nich środowisku – rywalizacji z innymi sportowymi klasykami na krętych drogach. We Włoszech Jaguara reprezentowało aż 27 załóg, w tym między innymi niezwykłe ikony motoryzacji: XK120, C-type i D-type.

„Od początku swojego istnienia Jaguar projektuje i udoskonala piękne samochody, które wyróżniają się wyjątkowym stylem i sportowym charakterem. Sądzę, że nie ma lepszego miejsca, aby kontynuować obchody 75-lecia marki Jaguar niż legendarny wyścig Mille Miglia. Możemy tu podziwiać tak wiele znakomitych samochodów tworzonych z pasją i będących istotną częścią motoryzacyjnego dziedzictwa” – powiedział Mike O’Driscoll, dyrektor zarządzający Jaguar Cars, który sam uczestniczył w wyścigu jako pilot jednej z ekip w samochodzie C-type.

Mille Miglia
to jeden z najbardziej prestiżowych rajdów samochodów zabytkowych na świecie. W tegorocznej edycji Polska miała również swoją reprezentację. Nasi rodacy jechali 55-letnim Jaguarem XK 140, a panowie Tadeusz Wesołowski i Paweł Nawrocki jako pierwszy zespół z Polski ukończyli ten rajd.

Poza wystawionymi załogami Jaguar wspiera Sixt, oficjalnego sponsora wyścigu. Wparcie polegało na dostarczeniu 25 Jaguarów XF, które służyły ekipom zabezpieczającym i technicznym podczas Mille Miglia 2010.

Słynne modele Jaguara biorące udział w tegorocznej edycji Mille Miglia:
1950 Jaguar XK120, dwumiejscowy kabriolet – model, który ugruntował pozycję Jaguara jako jednego z najlepszych producentów samochodów sportowych. Model wygrywał wiele ważnych zawodów. Obecny na Mille Miglia 2010 samochód m.in. zdobył tytuł Golden Cup for the car, pierwszy w historii istnienia wyścigów Tulip Rally w Holandii.
1953 Jaguar C-type – ten model Jaguara jako pierwszy w historii marki wygrał wyścig Le Mans w 1951 roku. Wygrał go także w 1953 roku osiągając rekord średniej prędkości całego wyścigu ponad 100 mil/godzinę.
1956 Jaguar D-type „Long Nose” – następca C-type’a, fabrycznie budowany jako samochód wyścigowy. Pierwszy samochód, przy projektowaniu którego brano pod uwagę aerodynamikę. W 1957 roku na sześć pierwszych miejsc w wyścigu Le Mans, pięć należało do Jaguara D-type.


Jaguar
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |