Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Różnice pomiędzy właścicielem Panelu Klienta a Abonentem domeny
Różnice pomiędzy właścicielem Panelu Klienta a Abonentem domeny Utwórz PDF Poleć znajomemu
16.06.2010.

Pierwszym, podstawowym krokiem rejestracji domeny internetowej jest założenie Panelu Klienta na stronie WWW rejestratora, z którego usług firma/osoba zdecydowała się skorzystać. Podczas zakładania Panelu (rejestracji w systemie usługodawcy jako klient) definiowane są dane Klienta oraz osoby kontaktowej.

Klient to podmiot (firma bądź osoba fizyczna), który jest właścicielem Panelu. Natomiast osoba kontaktowa to najczęściej pracownik firmy, wyznaczony do zarządzania usługą. Na adres podany jako kontaktowy wysyłane są informacje na temat domeny. Również dyspozycje dotyczące usług, wydane za pośrednictwem poczty elektronicznej z adresu e-mail podanego jako kontaktowy, są przez rejestratora wykonywane (chyba, że procedura wymaga przesłania dyspozycji popartej dokumentami pocztą tradycyjną). Dane identyfikacyjne Klienta są natomiast podstawą do wystawienia faktury VAT za zakup usługi. Warto podkreślić, że dane Klienta oraz osoby kontaktowej mogą być tożsame. Często jednak, wygodnym rozwiązaniem (zwłaszcza dla firm) jest wskazanie jako kontaktowej osoby, która bezpośrednio odpowiada w przedsiębiorstwie za administrację domeną.
Bezpośrednio w trakcie procesu rejestracji usługi, Klient zobligowany jest podać dane Abonenta domeny. Domyślnie Abonentem jest właściciel Panelu Klienta, za którego pośrednictwem dokonywana jest rejestracja. Dokonując rejestracji można jednak zrezygnować z domyślnej opcji i zdefiniować nowego Abonenta. Wart podkreślenia jest fakt, iż Abonent domeny to jedyny podmiot, który w świetle prawa w trakcie trwania okresu abonamentowego może rozporządzać usługą. Ma to szczególne znaczenie, gdy firma/osoba fizyczna zdecyduje się sprzedać domenę, a co się z tym wiąże dokonać zmiany Abonenta usługi (tzw. cesji). Tylko pełnoprawny w świetle prawa dysponent domeny, czyli jej Abonent, może zwrócić się do rejestratora z wnioskiem o dokonanie cesji. O różnicach pomiędzy przeniesieniem domeny między Panelami Klienta a cesją przeczytać można na Blogu NetArt pod adresem http://blog.nazwa.pl/2010/05/24/roznica-pomiedzy- przeniesieniem-domeny-miedzy-panelami-klienta-a-cesja-domeny/.

Autor: Katarzyna Sekunda - Piszczek - Dyrektor ds. Obsługi Klienta w NetArt (
www.nazwa.pl ). Obecna w firmie od 2002 roku. Pełni nadzór nad kilkudziesięcioosobowym zespołem zajmującym się bezpośrednią i pośrednią obsługą klienta. Dba o najwyższy poziom jakości wsparcia świadczonego przez pracowników BOK, np. poprzez opracowywanie planów szkoleń. Firma NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem "Firma Przyjazna Klientowi".


WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |