Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Internet źródłem informacji o usługach
Internet źródłem informacji o usługach Utwórz PDF Poleć znajomemu
05.07.2011.
17% użytkowników portali społecznościowych zależy na nawiązaniu znajomości zawodowych oraz biznesowych. Internet staje się w coraz większym stopniu zaufanym i wiarygodnym źródłem informacji. Tym zjawiskiem należy tłumaczyć rosnące w siłę platformy opinii biznesowej takie jak Fachowcy.pl.

Z badania przeprowadzonego przez CBOS w ubiegłym roku wynika, że niemal co piąty użytkownik popularnych portali społecznościowych korzysta z nich w celu nawiązania współpracy biznesowej. Dotyczy to zwłaszcza osób w wieku 25-34 lata - 25% z nich nawiązuje za pomocą sieci tego typu relacje. Z punktu widzenia konsumenta Internet jest już podstawowym narzędziem, którym posługujemy się, aby dotrzeć do poszukiwanych informacji. Jego znaczenie wzrasta również w sektorze usług. Poszukujący usługodawców za sprawą profesjonalnych portali mogą bowiem sprawnie i szybko odszukać konkretną firmę.

-Wzrasta wartość sprzedaży w sieci zarówno w Polsce jak i na świecie. W Internecie pojawia się coraz więcej podmiotów oferujących usługi. Obecnie nie jest to narzędzie, służące wyłącznie rozrywce, ale również pomaga w nawiązywaniu owocnej współpracy biznesowej. Sprzyja temu widoczne umacnianie się platform B2C oraz B2B – mówi Bartosz Poliński, prezes zarządu Fachowcy.pl Ventures S.A.

Tezę o rosnącym zaufaniu do Internetu jako źródła informacji potwierdza również raport z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Skylogic. Wynika z niego, że spośród użytkowników Internetu w Polsce 80% osób przeznacza czas na szukanie informacji. Poza tym już co piąty internauta robi zakupy za pomocą sieci. Trend ten dotyczy zwłaszcza młodych, wykształconych mieszkańców dużych miast. Są to osoby, które dużo czasu spędzają przed komputerem, chcąc poznać opinie innych internautów zanim podejmą decyzję o zakupie. Faktem tym tłumaczyć można rosnące zainteresowanie portalami opinii.

Fachowcy.pl kontaktują usługobiorców z potencjalnymi wykonawcami. Serwis pozwala w łatwy i szybki sposób wyszukać firmy oraz usługi w konkretnej lokalizacji. Podmioty skupione w bazie przyporządkowane są do kategorii, co przyspiesza dotarcie do pożądanych informacji. Dodatkowo portal umożliwia zapoznanie się z opiniami użytkowników, którzy wcześniej korzystali z oferty danego podmiotu. Spośród funkcjonalności dostępnych w serwisie użytkownicy mogą korzystać z list rankingowych przedsiębiorstw oraz działu porad konsumenckich. Fachowcy.pl są również wyposażeni w opcję publikowania zleceń, a także forum, na którym internauci mogą dzielić się doświadczeniami i opiniami.

- Mamy świadomość znaczenia Internetu jako narzędzia do wyszukiwania informacji. Widzimy również rosnącą liczbę przedsiębiorstw w sektorze MSP oraz tendencję do przesuwania realizacji procesów biznesowych firm do Internetu. Ważnym czynnikiem jest także stale i dynamicznie rosnąca liczba użytkowników sieci. Fachowcy.pl pozwalają im nie tylko wyszukać informacje o przedsiębiorstwach, ale także umożliwiają budowanie wizerunku rzetelnego wykonawcy – dodaje Bartosz Poliński.

Rynek e-commerce, do którego należą Fachowcy.pl jest bardzo innowacyjny, a zarazem konkurencyjny. Według Euromonitora w Polsce jego wartość w 2010 roku przekroczyła 15,5 mld zł i nadal wzrasta. Dlatego do priorytetów spółki odpowiedzialnej za funkcjonowanie portalu należą inwestycje związane z rozwojem - Serwis jest stale modernizowany oraz wprowadzane są nowe funkcjonalności. W najbliższym czasie przejdzie on przebudowę. Wśród nowych opcji pojawią się także, zdobywające coraz większy udział w rynku internetowym, zakupy grupowe oraz aukcje. W ramach ekspansji terytorialnej firma zamierza uruchomić serwisy dedykowane na rynkach zagranicznych – dodaje Bartosz Poliński.

Fachowcy.pl Ventures S.A.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |