Zakupy Polaków przez Internet |
06.07.2011. | |
8 proc. konsumentów w Polsce korzysta z możliwości jakie dają zakupy grupowe, a 13 proc. ze zniżek znalezionych w Internecie na portalach społecznościowych takich jak Facebook - wynika z badania "Oszczędnościowy Barometr ING", sporządzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego przez Millward Brown SMG/KRC.
W sieci powstają nowe serwisy z zakupami grupowymi, ale jak pokazują badania ING z takich serwisów tych póki co korzysta jedynie co 12 Polak. Największą popularnością wśród konsumentów cieszą się natomiast internetowe serwisy aukcyjne (typu Allegro.pl). Z takiej formy zakupów korzysta ponad 50 proc. konsumentów w Polsce. Tylko trzecia osoba korzystająca z Facebooka deklaruje, że zdarza się jej dokonywać zakupów w sklepach internetowych za jego pośrednictwem. Prawdopodobnie już po wakacjach w Polsce dostępna będzie usługa Facebook Deals w ramach której usługodawcy będą mogli stworzyć cztery rodzaje ofert. Oprócz klasycznych zniżek, Deals oferuje promocje nagradzające tych użytkowników, którzy określoną liczbę razy zameldowali się w danym miejscu poprzez Facebook Places. Kolejna możliwość to promocja w formie zakupów grupowych określająca wymaganą liczbę osób, która musi jednocześnie skorzystać z oferty, aby była ona aktywna. Media Forum |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |