Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Gdy znalezienie domeny jest wyzwaniem...
Gdy znalezienie domeny jest wyzwaniem... Utwórz PDF Poleć znajomemu
23.02.2011.

Pula wolnych domen internetowych nieustannie się zmniejsza, dlatego też często wyzwaniem staje się pozyskanie adresu ułatwiającego promocję swojej firmy w Internecie. Liczba ponad 1,3 mln domen zakończonych samym rozszerzeniem .pl (bez domen regionalnych i funkcjonalnych) świadczy o tym, że większość najpopularniejszych adresów, ułatwiających np. pozycjonowanie strony WWW, jest już dawno zajęta. Zdobycie adresu składającego się ze słów kluczowych związanych z daną branżą lub krótkiego trzy- lub czteroliterowego skrótu, mogącego oznaczać dłuższą nazwę przedsiębiorstwa, jest możliwe najczęściej tylko na rynku wtórym np. na Giełdzie Domen serwisu nazwa.pl.

Dlatego warto zwrócić uwagę na adresy internetowe, które mogą być również atrakcyjne, mimo że aktualnie nie są na pierwszym miejscu listy rejestrowanych domen.

Z myślą o firmach (a także osobach fizycznych) posiadających w nazwie znaki charakterystyczne dla danego języka wprowadzona została możliwość zarejestrowania adresu WWW z tymi właśnie znakami. Dzięki temu w Internecie zaczęły pojawiać się adresy z literami: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ż, ź. Adresy IDN dopiero zdobywają sobie popularność. Wraz z przyzwyczajaniem się Internautów do tej formy pisowni zwiększać się będzie zainteresowanie i liczba domen IDN. Ich zalety docenić można zwłaszcza, gdy zmiana polskiego znaku na jego międzynarodowy odpowiednik zmienia w efekcie sens, np. zloty-klos.pl i złoty-kłos.pl.

Kolejnym rozwiązaniem jest zwrócenie uwagi na potencjał mniej wykorzystywanych jeszcze domen, przykładem może być końcówka .info. Liczba adresów WWW na świecie zwieńczonych tym rozszerzeniem wynosi około 6,5 miliona, co w porównaniu np. z liczbą domen .com (87,7 mln) jest wartością niewielką. Dlatego też łatwiej jest znaleźć atrakcyjne adresy ułatwiające promocję firmowego serwisu WWW na używanych materiałach promocyjnych, a także osiągnięcie satysfakcjonującego wyniku w wyszukiwarkach. Zaletą domen globalnych, takich jak .info jest również niższy koszt ich utrzymania (np. 50 zł netto na rok w nazwa.pl ).

Domeny regionalne i funkcjonalne również są godne uwagi szczególnie dla najliczniejszych małych i średnich firm, których swoim zasięgiem zazwyczaj obejmują określony obszar (np. miasto). Pomagają one skojarzyć przedsiębiorstwo z danym regionem (np. .katowice.pl) lub branżą (np. .auto.pl).

Autor: Natalia Niebielska - Kierownik Sekcji Public Relations w NetArt (www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2007 roku. Zajmuje się organizacją i koordynacją prac PRowych oraz promocją i budowaniem wizerunku NetArt w mediach. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

NetArt
WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |