Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow From zero to hero! - Weekend przedsiębiorczości internetowej po raz drugi w Polsce
From zero to hero! - Weekend przedsiębiorczości internetowej po raz drugi w Polsce Utwórz PDF Poleć znajomemu
07.09.2011.
Zaledwie 54 godziny mogą okazać się dla wybranych początkiem do poprowadzenia wymarzonego biznesu. Właśnie tyle czasu mają uczestnicy projektu Startup Weekend na zebranie zespołu i stworzenie prototypu narzędzia albo usługi internetowej lub na telefony komórkowe. Taki weekend nie zdarza się często, a tym razem  (7-9 października) odbędzie się w Poznaniu. Wydarzeniu patronują liderzy polskiego rynku e-commerce – platforma aukcyjna Allegro.pl i operator płatności internetowych PayU.  
   
Inicjatywa Startup Weekend jest projektem światowym. Takie weekendy odbywają się od Stanów Zjednoczonych, przez Meksyk, Indie, Europę, Azję aż do Japonii. W Polsce wydarzenie ma miejsce po raz drugi.

Pomysły prezentowane podczas spotkań Startup Weekend pokazują kreatywność i pozwalają ocenić potencjał biznesowy drzemiący w młodych ludziach. Najważniejsze jest jednak to, że niektóre projekty znajdują chętnych do realizacji nie tylko podczas samej imprezy, ale także po niej. Warto brać udział w takich wydarzeniach, bo pojawiają się na nich także inwestorzy, zatem są duże szanse na pozyskanie finansowania.

– Mamy nadzieję, że przedstawione pomysły będą miały szanse zaistnieć na rynku. Posiadamy rozwiązania technologiczne, które pozwalają na rozwój nowych biznesów internetowych i mobilnych, dlatego możemy wspierać młodych przedsiębiorców nie tylko doświadczeniem, ale i konkretnymi narzędziami – mówi Marcin Jabłoński, CEO PayU S.A. – Będziemy obecni podczas Startup Weekend w Poznaniu i kolejnych wydarzeń wspierających innowacyjne podejście do biznesu, bo uważamy, że należy zachęcać do bycia przedsiębiorczym, a internet czy usługi mobilne dają na to ogromne szanse – dodaje.

Pierwszego dnia imprezy (piątek) odbędą się prelekcje zaproszonych gości. Wszystkie prezentacje będą dotyczyły spraw biznesowych i przyjmą formę studiów przypadków i porad. Następnie każdy z uczestników będzie miał 90 sekund na zaprezentowanie pomysłu na biznes. Ważne jest, żeby koncepcja była mocno zorientowana technologicznie. Około 95 proc wszystkich dotychczas uruchamianych projektów, to biznesy skupione w internecie lub oparte na usługach mobilnych.

Po prezentacji pomysłów odbędzie się kompletowanie zespołów. Aby projekt mógł być realizowany pomysłodawca musi pozyskać minimum 2 współpracowników, jeżeli jest np. programistą, to dobrze, żeby dołączył do niego grafik i człowiek od marketingu. Podczas tworzenia planu rozwoju projektu oraz rozpoczęcia jego realizacji uczestnicy będą mogli skorzystać z wiedzy mentorów.

Poznań Startup Weekend współorganizowany jest przez Fundację Kauffmana i SpeedUp Venture Capital Group. To niezwykłe wydarzenie potrwa od 7 do 9 października i odbędzie się w Pałacu Działyńskich, Stary Rynek 78/79. Udział w nim jest biletowany, organizatorzy przewidzieli miejsca dla 100 uczestników, koszt to 150 zł.

Więcej informacji na stronie:
www.poznan.startupweekend.org        

oraz na Facebooku:
http://www.facebook.com/event.php?eid=262581137102422

 PayU SA
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |