Domeny regionalne i funkcjonalne a rozpoznawalność firmy |
05.05.2011. | |
Najpopularniejszą domeną wśród polskich przedsiębiorców jest wciąż .pl. Jednak od jakiegoś czasu widać wyraźny wzrost zainteresowania również domenami regionalnymi (np. .waw.pl, .szczecin.pl) oraz funkcjonalnymi (np. .sklep.pl). Dlaczego przedsiębiorcy powinni w portfolio swojej firmy posiadać ww. domeny? Powodów jest kilka. Domeny regionalne są świetnym rozwiązaniem zarówno dla działalności regionalnych, jak i firm posiadających kilka oddziałów. Dzięki adresowi nawiązującemu np. do danego miasta, przedsiębiorstwo może w łatwy sposób określić rejon, na terenie którego świadczy usługi. Jest to szczególnie przydatne w przypadku usług typowo „lokalnych” – np. hydraulicznych, ślusarskich, medycznych. Natomiast w przypadku firm posiadających oddziały w różnych miejscowościach, zastosowanie domeny regionalnej pomaga potencjalnym Klientom w określeniu pożądanej filii, a więc zapoznanie się także np. z jej godzinami pracy bądź numerem kontaktowym. Tworząc stronę WWW przedsiębiorstwa, warto także zastanowić się nad rejestracją adresu z rozszerzeniem funkcjonalnym. Jego zastosowanie jest przydatne, nie tylko gdy domena z nazwą firmy w połączeniu z końcówką globalną lub krajową została zajęta. Rozszerzenie określające branżę, w której działa przedsiębiorstwo, ułatwia potencjalnym klientom zapamiętanie adresu internetowego firmy, ze względu na pojawiające się skojarzenie z profilem jej działalności. Ponadto, jeżeli domena funkcjonalna jest zbieżna z częścią nazwy przedsiębiorstwa, można jej użyć uzyskując atrakcyjny, łatwy do zapamiętania adres. Przykładowo, firma „Lux Travel” może zastosować rozszerzenie funkcjonalne, uzyskując adres: www.lux.travel.pl . Domeny regionalne oraz funkcjonalne pozwalają także na rozróżnienie firm o tych samych bądź na tyle podobnych nazwach, iż klient mógłby trafić na stronę nieodpowiedniego przedsiębiorstwa. Jednocześnie wpływają pozytywnie na rozpoznawalność firmy. Autor: Natalia Niebielska - Kierownik Sekcji Public Relations w NetArt (www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2007 roku. Zajmuje się organizacją i koordynacją prac PRowych oraz promocją i budowaniem wizerunku NetArt w mediach. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad milion Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”. NetArt WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |