Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Domeny regionalne i funkcjonalne a rozpoznawalność firmy
Domeny regionalne i funkcjonalne a rozpoznawalność firmy Utwórz PDF Poleć znajomemu
05.05.2011.

Najpopularniejszą domeną wśród polskich przedsiębiorców jest wciąż .pl. Jednak od jakiegoś czasu widać wyraźny wzrost zainteresowania również domenami regionalnymi (np. .waw.pl, .szczecin.pl) oraz funkcjonalnymi (np. .sklep.pl). Dlaczego przedsiębiorcy powinni w portfolio swojej firmy posiadać ww. domeny? Powodów jest kilka.

Domeny regionalne są świetnym rozwiązaniem zarówno dla działalności regionalnych, jak i firm posiadających kilka oddziałów. Dzięki adresowi nawiązującemu np. do danego miasta, przedsiębiorstwo może w łatwy sposób określić rejon, na terenie którego świadczy usługi. Jest to szczególnie przydatne w przypadku usług typowo „lokalnych” – np. hydraulicznych, ślusarskich, medycznych. Natomiast w przypadku firm posiadających oddziały w różnych miejscowościach, zastosowanie domeny regionalnej pomaga potencjalnym Klientom w określeniu pożądanej filii, a więc zapoznanie się także np. z jej godzinami pracy bądź numerem kontaktowym.

Tworząc stronę WWW przedsiębiorstwa, warto także zastanowić się nad rejestracją adresu z rozszerzeniem funkcjonalnym. Jego zastosowanie jest przydatne, nie tylko gdy domena z nazwą firmy w połączeniu z końcówką globalną lub krajową została zajęta. Rozszerzenie określające branżę, w której działa przedsiębiorstwo, ułatwia potencjalnym klientom zapamiętanie adresu internetowego firmy, ze względu na pojawiające się skojarzenie z profilem jej działalności. Ponadto, jeżeli domena funkcjonalna jest zbieżna z częścią nazwy przedsiębiorstwa, można jej użyć uzyskując atrakcyjny, łatwy do zapamiętania adres. Przykładowo, firma „Lux Travel” może zastosować rozszerzenie funkcjonalne, uzyskując adres: www.lux.travel.pl .

Domeny regionalne oraz funkcjonalne pozwalają także na rozróżnienie firm o tych samych bądź na tyle podobnych nazwach, iż klient mógłby trafić na stronę nieodpowiedniego przedsiębiorstwa. Jednocześnie wpływają pozytywnie na rozpoznawalność firmy.

Autor: Natalia Niebielska - Kierownik Sekcji Public Relations w NetArt (www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2007 roku. Zajmuje się organizacją i koordynacją prac PRowych oraz promocją i budowaniem wizerunku NetArt w mediach. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad milion Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

NetArt
WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |