Skip to content

Reklama

START arrow INNE arrow Promocja jako ważny element marketingu
Promocja jako ważny element marketingu Utwórz PDF Poleć znajomemu
13.09.2010.
Promocja to nie tylko przekazywanie informacji o firmie i produkcie w celu skłonienia innych osób do ich zaakceptowania, ale także komunikowanie się z rynkiem i informowanie nabywców, że dany produkt o właściwej cenie jest w odpowiednim miejscu.

Oprócz nakłonienia do zakupu celem promocji jest przede wszystkim przyciągnięcie uwagi, wzbudzenie zainteresowania klienta i przypomnienie konsumentowi o marce i firmie.

Reklama to jedno z podstawowych narzędzi promocji służące do promowania produktów głównie za pomocą płatnych komunikatów.

Wizualnymi środkami reklamy mogą być m.in reklamy uliczne, wystawy sklepowe, gazety codzienne, gabloty i stelaże.Jest ona formą bezosobową.

Mniej znanym nam narzędziem promocji jest Public Relations służący do budowania stosunków firmy z grupami społecznymi za pomocą pozytywnych opini o firmie. Budowanie to może odbywać się za pomocą kontaktów z prasą, radiem, telewizją, z innymi instytucjami, akcjonariuszami oraz najbliższym
otoczeniem przedsiębiorstwa. Do Public Relations zaliczamy także sponsoring czyli  finansowanie różnych imprez firmowych.

Promocja sprzedaży to również narzędzie promocji,które polega na wystawach, pokazach i prezentowaniu towarów w punkcie sprzedaży. Często spotykanym narzędziem promocji na rynku jest akwizycja czyli sprzedaż osobista, która polega na przedstawieniu danego produktu podczas rozmowy z klientem.

Promocja jest elementem marketingu mix do którego zalicza się również produkt, cenę i dystrybucję.Element marketingu jakim jest promocja daje korzyści nabywcom, przedsiębiorstwom przemysłowym, hurtownikom oraz detalistom.

Daniela Kaczmarek
Marketing mBrokers.pl
 mBrokers.pl
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |