Skip to content

Reklama

START arrow INNE arrow Nie chcemy szefa, dlatego zakładamy własne firmy
Nie chcemy szefa, dlatego zakładamy własne firmy Utwórz PDF Poleć znajomemu
13.09.2010.
Najnowsze badania małych firm zrealizowane na zlecenie UPC Polska, dostawcy usług telekomunikacyjnych dla biznesu, to świadectwo zmian zachodzących w stylu życia i przedsiębiorczości Polaków. Uwagi warte są argumenty badanych, dotyczące powodów założenia własnej firmy.  Pytani o nie respondenci na pierwszym miejscu wymieniają niezależność i niepodleganie szefowi. Wśród powodów są także wyższe zarobki, możliwość dysponowania własnym czasem oraz wykorzystanie wiedzy i umiejętności. Zdecydowana większość przedsiębiorców, którzy założyli własną firmę, jest zadowolona z tej decyzji. Warto samemu ustalać zasady, jeśli można efektywnie zarządzać swoim czasem oraz spełniać się zawodowo, mając za miernik skuteczność i satysfakcję klientów.

Dlaczego własna firma?
Niezależność i chęć samodzielnego decydowania o swoim czasie  to zdecydowanie najczęściej wskazywany atut posiadania własnego biznesu. W odpowiedzi na pytanie otwarte wskazało ją 33% respondentów, z listy odpowiedzi wspomaganych z kolei, wybrało ją aż 72% badanych. Zatem to gotowość do  bycia swoim własnym szefem w największym stopniu determinuje nas do założenia firmy. Zachęcające były także perspektywy wykorzystania własnej wiedzy i umiejętności (49% badanych), jak również optymistyczne prognozy podwyższenia standardu życia (47%). Elastyczność wynikającą z zarządzania swoim czasem na liście istotnych powodów skłaniających do rozpoczęcia swojej przygody w roli przedsiębiorcy wymieniło aż 45% badanych. Realizację pomysłów i marzeń jako ważny czynnik możliwy do spełnienia jedynie na „swoim” podało 35% respondentów badania – tę zaletę posiadania własnej firmy wskazano tylko w pytaniu, w którym dano respondentom możliwość wybrania więcej niż jednej odpowiedzi wśród sugerowanych.

Wyzwania dla przedsiębiorczości

Jako utrudnienie przy podejmowaniu decyzji o założeniu własnej firmy niezależnie od płci, badani uznali spodziewane wysokie koszty prowadzenia własnej działalności - tak odpowiedziało 45%  z nich. Badanych powstrzymują także skomplikowane formalności związane z rejestracją firmy (19%) i przewidywane koszty związane z inwestycją w założenie firmy (10%). Brak perspektyw rynkowych okazał się istotną barierą dla 8% badanych. 5% z nich jako obawę wymieniło odpowiedzialność za pracowników i czas jaki trzeba będzie poświęcać swojej działalności.

 Jeszcze jeden powód – satysfakcja!

Aż 81% badanych jest zadowolonych lub zdecydowanie zadowolonych z posiadania własnej firmy. Tylko 6% spośród przedsiębiorców objętych tegorocznym badaniem deklaruje, że nie jest zadowolonych z pracy na własny rachunek.
Optymistyczne wnioski wypływające z badania małych firm zleconego na zamówienie UPC Polska, pozwalają przypuszczać, że Polacy będą coraz aktywniej korzystać z potencjału wolnego rynku i mimo ryzyka wzrastać będzie liczba niezależnych przedsiębiorców, którzy z pasją zaangażują się w rozwój swojego biznesu.  

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2010 wśród właścicieli firm SOHO z miast powyżej 100 tys mieszkańców.

UPC Polska
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |