Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Travelplanet z sukcesem realizuje program optymalizacji kosztów i wdraża nową strategię rozwoju
Travelplanet z sukcesem realizuje program optymalizacji kosztów i wdraża nową strategię rozwoju Utwórz PDF Poleć znajomemu
13.05.2011.
Travelplanet z sukcesem wdrożyło program restrukturyzacji. Działania przeprowadzone na początku roku 2011 poprawiające efektywność kosztową, pozwoliły na  redukcję kosztów działalności operacyjnej o ponad 10% w stosunku do roku 2010, przy jednoczesnym wzroście marży realizowanej na sprzedaży.  Jednocześnie, spółka opracowała nową strategię na lata 2011 – 2013. Poprzez jej realizację, Travelplanet planuje utrzymanie pozycji numer 1 na rynku agentów turystycznych, w tym w segmencie e-commerce oraz uzyskanie trwałego wzrostu rentowności w okresie najbliższych lat.

Wdrożony program restrukturyzacji oraz nowa strategia rozwoju przynosi pierwsze efekty. Poprawiliśmy znacząco strukturę kosztów naszej działalności operacyjnej, zarówno w zakresie Punktów Obsługi Klienta jak i działalności e-commerce. Drugim ważnym elementem działań jakie dokonaliśmy w pierwszym kwartale była decyzja o koncentracji sprzedaży na ofercie mniejszej liczby tour operatorów co przyczyniło się m.in. do wzrostu marży na sprzedaży. Początek roku, który rozpoczął się zamieszkami w Tunezji i Egipcie, które są najczęściej wybieranymi kierunkami podróży w okresie zimowym okazał się trudny dla branży turystycznej, jednak dzięki podniesieniu efektywności operacyjnej, Travelplanet.pl SA zanotował spadek przychodów tylko o 16% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, przy nieco wyższej marży na sprzedaży.

Jednocześnie, udało się nam rozbudować nasz portfel produktowy, aby pełniej odpowiadał potrzebom naszych klientów. Oczekujemy, że w kolejnych kwartałach niższe koszty operacyjne i rosnąca marża pozwolą nam na znaczącą poprawę wyników w całym roku. – podkreśla Jerzy Krawczyk, członek RN oddelegowany do osobistego nadzoru nad pracami Zarządu Travelplanet.pl.

W ramach nowej strategii realizowane są działania mające na celu dalszą poprawę wyników finansowych w 2011 roku oraz  zmniejszenie negatywnych efektów sezonowości. Pierwszym z nowych projektów jest nowy portal transakcyjny, którego uruchomienie nastąpi jeszcze w maju. Nowy portal transakcyjny pozwoli klientom Travelplanet.pl na efektywniejsze przeszukiwanie ofert,  a po stronie spółki zautomatyzuje proces obsługi sprzedaży.

W kolejnych miesiącach Spółka uruchomi również inne nowe projekty, które przyniosą zadowolenie naszym klientom jak i akcjonariuszom. Jesteśmy przekonani, że podejmowane przez Spółkę działania przyniosą zamierzony efekt, dlatego też podjęliśmy decyzję o opublikowaniu prognozy na rok 2011 wraz z wynikami za pierwsze półrocze. - podkreśla Bożena Garbińska, p.o. Prezesa Travelplanet.pl SA

Travelplanet.pl
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |