Polska nie potrzebuje promocji! |
15.06.2011. | |
14 czerwca w gmachu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbyła się konferencja pod patronatem honorowym Małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej. Podczas konferencji odbyła się światowa premiera badania Bloom Consulting Best Positioned Country Index oraz inauguracja nowego programu budowania wizerunku Polski – 5xPolska, zaprezentowanego przez Grzegorza Kiszluka, twórcę Pierwszej Polskiej Platformy Marketingu Miejsc Brief for Poland.
Bloom Consulting Best Positioned Country Index Wyniki badania zaprezentował Jose Filipe Torres, międzynarodowej sławy ekspert ds. brandingu narodowego, doceniony przez Forbes i The Economist, prezes Bloom Consulting z siedzibą główną w Madrycie. Badanie trwało rok i zostało przeprowadzone na grupie 145 krajów. Zbadano korelację pomiędzy komunikacją zewnętrzną i efektywnością rynkową państw a ich pozycjonowaniem w handlu i turystyce, starając się znaleźć dla każdego kraju prawdziwą wartość na tle konkurencji. Mimo, że istnieją inne rankingi dotyczące brandingu narodowego, staraliśmy się zrobić coś niepowtarzalnego. Podczas gdy inne raporty oparte są na badaniu próbek kwestionariuszy opinii, my zbliżyliśmy się do projektu obiektywnie, koncentrując się na faktach i algorytmach matematycznych. Z tego powodu Bloom Consulting Best Positioned Country Index rzuca nowe światło na sposób opracowania i wdrożenia przez kraje strategii rozwoju ich marek – komentuje Jose Filipe Torres. - Główną ideą rankingu nie jest pokazanie tego co oczywiste, ale podkreślenie i analiza potencjału prawdziwego wzrostu w obszarach, które być może nie były wcześniej dostrzegane - dodaje. Polska zajęła 26 miejsce w rankingu marek państw dotyczącym handlu oraz 28 pozycję w rankingu dotyczącym turystyki. 5 x Polska - nowy program budowania wizerunku Polski “Polska nie potrzebuje promocji w formie proponowanej do tej pory. Kampanie reklamowe w przypadku promocji państw nie są skuteczne. Polska potrzebuje poprawić swój “produkt” czyli wzmocnić pozycję gospodarczą na świecie. Osiągniemy to poprzez poprawienie stanu gospodarki naszego kraju, wzrost eksportu, napływ inwestorów i ich inwestycje w rozwój infrastruktury, kultury czy sportu, rosnącą liczbę zagranicznych turystów i ich wydatków w Polsce - a w rezultacie także poprawę jakości życia i lepsze samopoczucie Polaków” - mówi Grzegorz Kiszluk pomysłodawca projektu. Aby poprawić stan gospodarki Polski należy położyć nacisk na rozwój 5 najważniejszych płaszczyzn:
W celu realizacji programu powołane zostanie 5 grup roboczych, do których zaproszeni będą eksperci - przedstawiciele administracji państwowej i samorządowej, specjaliści z dziedziny ekonomii, zarządzania, kultury, turystyki i ludzi biznesu. Grupy te opracują programy dotyczące rozwoju i koordynacji każdej z płaszczyzn. Brief for Poland działa zgodnie z zasadą Trójkąta Efektywności Briefu, tworząc unikalną w skali kraju płaszczyznę współpracy administracji publicznej z ekspertami marketingu, uczelniami oraz biznesem na rzecz rozwoju i budowania wizerunku gmin, miast, regionów, jak i całej Polski. Brief for Poland poprzez sekcję w magazynie BRIEF, portal internetowy www.brief4poland.pl oraz konferencje i seminaria, wszechstronnie wspiera rozwój miast i regionów w Polsce, by tworzyć marki miejsc, które są podstawowym warunkiem skutecznej komunikacji do turystów, inwestorów oraz mieszkańców. Informacje o programie: www.5xpolska.pl BRIEF |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |