Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow MakoLab SA - wzrost sprzedaży aż o 125% w II kwartale r/r
MakoLab SA - wzrost sprzedaży aż o 125% w II kwartale r/r Utwórz PDF Poleć znajomemu
17.08.2012.
MakoLab SA – spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu m.in. dla koncernu Renault-Nissan – osiągnęła w pierwszej połowie 2012 roku sprzedaż na poziomie blisko 6,1 mln zł, co stanowiło wzrost o 87% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Zysk netto wyniósł 624 tys. zł.

Publikując raport za I-szy kwartał 2012, Zarząd Spółki przedstawił plan sprzedaży na II-gi kwartał 2012 w wysokości 2,3 mln zł, przy założeniu, że przeciętny kurs Euro w okresie objętym planem nie będzie niższy niż 4,15 zł. W dniu 12 czerwca 2012 Zarząd podwyższył prognozę sprzedaży o 30% do poziomu 3 mln zł. Ostatecznie Spółka MakoLab w II-gim kwartale 2012 roku przekroczyła skorygowany plan o ponad 14%. Narastająco od początku bieżącego roku sprzedaż Spółki przekroczyła o blisko 13% sumę prognoz opublikowanych dla I-go i II-go kwartału, wynoszącą 5,4 mln zł. W porównaniu z 2011 rokiem sprzedaż Spółki MakoLab narastająco od początku 2012 roku wzrosła o ok. 87%, przy czym sprzedaż w II-im kwartale bieżącego roku była o ponad 125% wyższa niż w analogicznym kwartale roku ubiegłego.

„Osiągnięte w II-gim kwartale 2012 oraz narastająco w I-szej połowie tego roku przychody są dużo wyższe niż prognozowaliśmy. Głównym czynnikiem wzrostu sprzedaży Spółki był eksport, który w I-szym półroczu 2012 roku stanowił blisko 65% przychodów ogółem. Wzrost wartości eksportu o ponad 111% w Euro w stosunku do ubiegłego roku był wynikiem przede wszystkim ciągłego rozszerzania współpracy i powiększania portfela zamówień od klientów z grupy Renault-Nissan oraz intensyfikacji działań sprzedażowych na nowych rynkach, w szczególności na Bliskim Wschodzie i w Azji. Co istotne, portfel oferowanych przez nas usług na tych rynkach jest zróżnicowany i wynika m.in. z unikalnych kompetencji, jakie posiadamy” – mówi Wojciech Zieliński, prezes zarządu MakoLab SA.

Wyższa sprzedaż eksportowa w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, jest również wynikiem wyższego, średnio o ok. 6% kursu Euro. O ile przychody uzyskiwane ze sprzedaży krajowej wzrosły o 72% rok do roku to, biorąc pod uwagę plany dalszej ekspansji zagranicznej, Zarząd oczekuje dalszego wzrostu udziału wartości eksportu w sprzedaży ogółem w kolejnych okresach.

Na zwiększenie w I-szym półroczu 2012 roku o ponad 87% wartości sprzedaży ogółem w stosunku do ubiegłego roku wpływ miał także istotny, wynoszący 309%, wzrost przychodów ze sprzedaży towarów. Został on osiągnięty dzięki dynamicznie rosnącej sprzedaży oprogramowania do zastosowań naukowych i badawczych w przemyśle chemicznym (chemia komputerowa). Ogółem udział przychodów ze sprzedaży oprogramowania producentów trzecich w roku 2012 przekroczył już 11% wobec 5% całości przychodów w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Spośród ważniejszych realizacji Spółki MakoLab w I-szej połowie 2012 roku warto podkreślić rozpoczęcie projektu badawczego współfinansowanego ze środków unijnych oraz Budżetu Państwa pn. „Stworzenie ontologii opisującej zagadnienia samochodów używanych, możliwości ich konfiguracji oraz opracowanie technicznych rozwiązań IT umożliwiających implementacje ontologii”. Całkowita wartość projektu wynosi 414,05 tys. zł. Realizacja projektu rozpoczęła się 01.01.2012 i jest planowa do końca tego roku. Ponadto, Spółka kontynuowała wykonywanie usług opracowania i utrzymania serwisów WWW dla firm koncernu Renault-Nissan. Stworzony przez Spółkę system zarządzania treścią serwisów Renault - RSI-CMS był wdrażany w kolejnych krajach świata, m.in. w Kolumbii i Kazachstanie. Dodatkowo, w maju zakończono realizację wielomodułowej platformy internetowej opartej o system CMS dla Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim, a także dobiegły końca prace w ramach umowy zawartej z Klientem prowadzącym działalność w zakresie obrotu i doradztwa na rynku nieruchomości komercyjnych na wykonanie i wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami – CRM.

 MakoLab SA
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |