Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Black Point umacnia pozycję na rynku
Black Point umacnia pozycję na rynku Utwórz PDF Poleć znajomemu
11.08.2010.
Przychody ze sprzedaży na poziomie 20 mln złotych i zysk brutto na poziomie blisko 2,3 mln -  z takim wynikiem Black Point S.A. podsumowuje drugi kwartał 2010 roku w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym. To w tej chwili jedna z najciekawszych spółek notowanych na rynku NewConnect GPW w Warszawie.

Skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Black Point za pierwsze półrocze potwierdzają stabilną sytuację jednego z największych producentów alternatywnych materiałów do druku Polsce. Mimo trudniejszych niż przed rokiem warunków – osłabienia koniunktury na rynku IT oraz umocnienia złotówki, a w konsekwencji rosnącej presji cenowej na produkty, firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 20 mln złotych. To pozwala mówić aż o 25% wzroście sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. Zysk wyniósł 2,28 mln złotych, co oznacza dynamikę na poziomie ok. 7,5%.

- Na tak dobre wyniki Grupy Black Point złożyło się kilka czynników. Z jednej strony innowacyjność i konkurencyjność naszej oferty, z drugiej – optymalizacja kosztów produkcji w myśl stosowanej przez nas od lat filozofii ,,szczupłego zarządzania” - mówi Piotr Kolbusz, przewodniczący Rady Nadzorczej Black Point S.A., główny akcjonariusz.

Producent w ostatnim półroczu znacznie zmodyfikował swoją ofertę. Wprowadził na rynek dwie nowe grupy produktowe: tonery monochromatyczne Black Point Super Plus oraz atramenty o znacznie zwiększonej wydajności Super Cartridge. Inwestuje w rozwój -  w czerwcu uruchomił przedstawicielstwo w  Hong Kongu. – Cały czas za pośrednictwem spółki Eco Service zwiększamy też udział Grupy Black Point w międzynarodowym handlu pustymi kartridżami. Aktualnie to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku materiałów eksploatacyjnych na świecie – dodaje Piotr Kolbusz.  

Takie obserwacje potwierdzają bardzo dobre wyniki spółki Eco Service, zajmującej się handlem pustymi kartridżami w Europie, Ameryce i Azji. W drugim kwartale roku Eco Service odnotowało aż 3,5-krotny wzrost (350%) zysku brutto i większą o 65% sprzedaż w odniesieniu do poprzedniego roku. Uruchomione przedstawicielstwa w Chinach w ciągu najbliższych dwóch lat ma pomóc poprawić jeszcze ten wynik. W tym celu Black Point kontynuuje politykę pełnej konsolidacji ze spółką Eco Service. Aktualnie jest w posiadaniu 95% udziałów.

W kolejnym półroczu firma planuje wzmacniać obecność marki Black Point na rynku środkowo- europejskim: podnosić konkurencyjność oferty materiałów eksploatacyjnych, włączając nowe produkty oraz poszerzać kanały dystrybucji, pozyskując nowych partnerów handlowych w Polsce i za granicą. Już teraz tusze i tonery polskiego producenta są  dostępne w Czechach, na Litwie i  Węgrzech.

Black Point
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |