Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Aluprof rozwija edukację jako strategiczny trend w przemyśle aluminiowym
Aluprof rozwija edukację jako strategiczny trend w przemyśle aluminiowym Utwórz PDF Poleć znajomemu
03.07.2025.


W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnących wymagań rynku, edukacja partnerów biznesowych staje się jednym z najważniejszych narzędzi rozwoju firm przemysłowych. Aluprof, czołowy europejski producent systemów aluminiowych, od lat buduje przewagę konkurencyjną poprzez intensywne działania w obszarze szerzenia praktycznej wiedzy dotyczącej sektora. Ostatnia edycja flagowego programu szkoleń z cyklu Alu-Edukatory przyciągnęła ponad 1 000 uczestników, potwierdzając rosnące znaczenie wiedzy jako fundamentu współpracy w branży budowlanej.

Kompleksowe podejście Aluprof do edukacji branżowej odpowiada na wyzwania szybko ewoluującego rynku. Firmy, które aktywnie inwestują w rozwój kompetencji swoich partnerów, notują wyższy poziom innowacyjności oraz lojalności biznesowej[1]. Analizy Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, wskazują, że edukacja stanowi dziś strategiczne narzędzie zwiększania konkurencyjności w sektorze materiałów budowlanych[2]. Duże zainteresowanie różnorodnymi formami współpracy edukacyjnej potwierdza trafność obranej przez Aluprof strategii.

Aluprof nie tylko dostarcza zaawansowane technologicznie rozwiązania aluminiowe do konstrukcji okien, drzwi, fasad i osłon przeciwsłonecznych. Konsekwentnie budujemy także ekosystem wiedzy, który wspiera rozwój całej branży. Edukacja to dziś nie dodatek, lecz podstawa długofalowej strategii rozwoju. Nie chodzi nam o standardowe szkolenia. Tworzymy platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które realnie przekładają się na rozwój rynku i naszych partnerów– mówi Michał Marcinowski, dyrektor rozwoju produktu systemów budowlanych w Aluprof.

Podczas ostatniej edycji Alu-Edukatorów uczestnicy mieli okazję zapoznać się z nowościami w ofercie Aluprof oraz rozwiązaniami wspierającymi energooszczędność i zrównoważone budownictwo. Szkolenia wzbogacono o prezentacje partnerów branżowych, co pozwoliło uczestnikom lepiej zrozumieć zastosowanie technologii w realnych projektach.  Wychodząc naprzeciw osób, które nie miały możliwości uczestniczenia w seminariach stacjonarnych, specjaliści firmy Aluprof przygotowali cykl spotkań online.

Alu-Edukatory to nie jedyna forma szkoleń oferowanych klientom Aluprof. Z myślą o kontrahentach zagranicznych regularnie organizowane są webinary w ramach serii Alu-Academy, które umożliwiają zapoznanie się z nowościami produktowymi dostosowanymi do specyfiki poszczególnych rynków. Aluprof prowadzi także projekt AluBrunch, skierowany do architektów. W ramach ostatniej edycji tej inicjatywy firma spotkała się z ponad 220 projektantami w swobodnej formule brunchu, odbywającego się w różnych miastach w Polsce. Wydarzenia te łączyły nieformalną atmosferę z merytoryczną rozmową o zrównoważonej architekturze, najnowszych rozwiązaniach systemowych i możliwościach zdobywania certyfikatów ekologicznych (LEED, BREEAM, WELL). Projekt promował partnerski dialog i wspólne poszukiwanie innowacyjnych dróg rozwoju architektury.

Z kolei program Aluprof on the Road to mobilne szkolenia praktyczne, realizowane bezpośrednio w zakładach partnerów w całej Europie. Inżynierowie firmy prowadzą warsztaty z prefabrykacji produktów na miejscu, w rzeczywistych warunkach pracy klienta. Dzięki temu szkolenia są maksymalnie efektywne i dostosowane do potrzeb danego zespołu. Taka formuła umożliwia natychmiastowe wdrażanie wiedzy, optymalizację procesów i budowanie trwałych relacji opartych na zaufaniu.

Rekordowe zainteresowanie programami szkoleniowymi Aluprof potwierdziło, że potrzeba rzetelnej i praktycznej edukacji branżowej nieustannie rośnie. Firma zamierza kontynuować szkolenia, aby nieustannie odpowiadać na potrzeby swoich partnerów biznesowych.

[1]https://www.mckinsey.com/pl/~/media/mckinsey/locations/europe%20and%20middle%20east/polska/raporty/jak%20uniesc%20ambicje%20polski%20u%20progu%20nowej%20ery/mckinsey-company-report-lifting-polands-ambition-vf.pdf
[2]https://pzpb.com.pl/wp-content/uploads/2024/10/Przyszlosc-budownictwa-w-Polsce_Raport.pdf

Aluprof
press box
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 














 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | REHAU Window Solutions | Anwis | SWISSPOR Polska | MB Mobile | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA | press