Skip to content

Reklama

START arrow REKLAMA I MEDIA arrow Raport Money.pl: 20 mln zł kosztowałaby kampania wyborcza w TVP
Raport Money.pl: 20 mln zł kosztowałaby kampania wyborcza w TVP Utwórz PDF Poleć znajomemu
08.06.2010.
Gdyby komitety wyborcze kandydatów na prezydenta musiały wykupić spoty reklamowe w telewizji publicznej, zapłaciłyby za nie prawie 20 milionów złotych. To jedna piąta spodziewanych w tym roku wpływów TVP z abonamentu. Dostaną je jednak za darmo. To jednak nie jedyne zmartwienie prezesa Romualda Orła - nawet bez kampanii wyborczej TVP stoi nad przepaścią finansową.

Money.pl sprawdził, ile kosztuje czas antenowy w okresie bezpłatnych audycji komitetów wyborczych w czasie kampanii. Telewizja publiczna będzie je emitować do ciszy wyborczej przed 20 czerwca.

Przepisy nakazują telewizji publicznej zapewnienie 25 godzin czasu antenowego na spoty kandydatów na prezydenta. Money.pl prześledził cenniki reklamowe TVP1 i TVP2 w okresie kampanii. Z naszych obliczeń wynika, że średnia cena 30-sekundowego spotu, który znajdzie się w sąsiedztwie audycji wyborczej, to ponad sześć tysięcy złotych.

Cena nie jest wygórowana, bo również bezpłatne audycje nie będą nadawane w czasie najwyższej oglądalności. Taka średnia przy 25 godzinach czasu antenowego daje więc kwotę przekraczającą 18 milionów złotych. Do tego TVP będzie musiała zaakceptować stawki nawet o połowę niższe, jeżeli komitety zdecydują się dokupić trochę czasu na spoty w innych terminach.

Można więc szacować, że telewizja publiczna w związku z audycjami kandydatów nie zarobi 20 milionów złotych, które mogłaby dostać w tym czasie od firm kupujących reklamy po komercyjnych stawkach. Taka kwota to nawet jedna piąta szacowanych na ten rok wpływów z abonamentu. To postawi TVP w jeszcze gorszej kondycji finansowej

http://manager.money.pl/strategie/case_study/artykul/tvp;zarobi;o;20;mln;zl;mniej;dobije;ja;kampania;wyborcza,255,0,622335.html

Money.pl
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |