Skip to content

Reklama

START arrow REKLAMA I MEDIA arrow Jak zgarnąć 30 tys. zł? Projekt Akademiki 2010 zakończony
Jak zgarnąć 30 tys. zł? Projekt Akademiki 2010 zakończony Utwórz PDF Poleć znajomemu
22.06.2010.
Studenci Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach wygrali nagrodę główną, czyli 30 tys. zł w projekcie „Akademiki 2010”! Pierwszy w polskim Internecie i pionierski w swojej formie projekt z gatunku User content show, zrealizowany przez A2 Multimedia, cieszył się dużą popularnością wśród internautów. Od 4 maja studenci przygotowali 345 filmów, które łącznie obejrzano w serwisie ponad 700 tys. razy.

Studenci Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach - Tomek, Krzyś, Romek i TomekB niemal od samego początku trwania show byli niekwestionowanymi liderami. To właśnie ich filmiki zachwyciły internautów. Okazały się najciekawsze i najśmieszniejsze. Z 30 dziennych nagród finansowych, jakie były do zdobycia w projekcie, czwórka z Katowic zgarnęła aż 19. Przez 48 dni trwania programu katowiccy studenci zdobyli ponad 200 tys. punktów, pozostawiając resztę rywali daleko w tyle.
„Zainteresowanie projektem „Akademiki 2010” okazało się bardzo duże – z czego ogromnie się cieszymy. Przez sześć tygodni serwis www.akademiki2010.pl odwiedziło ponad pół miliona unikalnych użytkowników. Projekt cieszył się popularnością nie tylko wśród studentów, ale także wśród internautów poszukujących dobrej rozrywki. A2 Multimedia przygotowuje już kolejną edycję projektu. Spływają zgłoszenia od nowych zespołów i grup studenckich, tak więc już niedługo do rywalizacji staną kolejne zespoły i miasta” – powiedział Grzegorz Cholewa z A2 Multimedia.

Udział w przedsięwzięciu A2 Multimedia wymagał od studentów sporo odwagi, wytrwałości, a przede wszystkim dystansu i poczucia humoru. Studenci na potrzeby projektu latali helikopterami (Kielce), jeździli autobusem przerobionym na knajpę (Warszawa), jako dojazd na imprezę wynajęli kolumnę blisko stu taksówek (Poznań), przerabiali samochody na czołgi, organizowali walki bokserskie (mężczyźni) oraz walki w kisielu (kobiety).

Codziennie, każdy zalogowany użytkownik mógł zagłosować na najlepszą realizację, ale wybór wcale nie był łatwy. Ekipy prześcigały się między sobą w pomysłowych filmikach, bo nagranie, które cieszyło się największą popularnością wśród internautów, zgarniało nagrodę dzienną w wysokości 300 zł. Studenci – oprócz rywalizacji o głosy – mogli zbliżyć się do zwycięstwa przez realizowanie pomysłów podsuwanych przez internautów w „wielkiej licytacji zadań”. Podejmowały się ich niemal wszystkie zespoły, a najchętniej oglądano oczywiście zadania najbardziej kontrowersyjne, jak na przykład „Akademicki striptease” czy „Hetero Love Parade w centrum miasta”.

„Udział w projekcie „Akademiki 2010” był dla nas świetną zabawą! Bardzo cieszymy się z wygranej. Mamy ogromną satysfakcję, że to właśnie nasze filmiki najbardziej spodobały się internautom. Chcieliśmy pokazać prawdziwe, akademickie życie studenta Akademii Wychowania Fizycznego. I nam się to udało!” – powiedział lider zwycięskiego katowickiego zespołu.
Pozostałe zespoły systematycznie próbowały dogonić katowicką czwórkę – najbliżej była ekipa z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, która zdobyła ponad 157 tys. punktów. Studenci z Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach uzyskali 91 tys. punktów i tym samym uplasowali się na trzecim miejscu. Filmiki z udziałem studentów Akademii Teatralnej w Warszawie zajęły 4 miejsce i zdobyły 45 tys. punktów.

Przedsięwzięcie zrealizowane zostało przez firmę A2 Multimedia – operatora platformy Tivi.pl i twórcy nowatorskich projektów tworzonych specjalnie na potrzeby internetu. Spółka powołana została w 2008 roku przez Agorę i ATM Grupę, dzięki którym łączy kompetencje dużego portalu internetowego oraz doświadczenie jednego z największych producentów telewizyjnych. Do kluczowych osiągnięć A2 Multimedia zaliczyć należy:

I.    Produkcję i emisję 9 autorskich formatów
II.    Produkcję ponad 600 odcinków internetowych
III.    Pierwszy polski serial video w sieci (Blog Obok)
IV.    Najlepiej oglądany serial w sieci (Klatka B  ok. 45 mln odtworzeń)
V.    Pierwszy Product Placement w serialu internetowym (Pitu Pitu)
VI.    Pierwszy serial przeniesiony z internetu do telewizji (Klatka B)
VII.    Pierwszy licencyjny serial w polskiej sieci ( N1ckola).

ATM Grupa
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |