Skip to content

Reklama

START arrow MOTO arrow Plany testów samochodów elektrycznych na wyspie Reunion
Plany testów samochodów elektrycznych na wyspie Reunion Utwórz PDF Poleć znajomemu
22.01.2010.
Renault, EDF, GBH (Grupa Bernard Hayot), Total Reunion, GE Money i agencja GERRI podpisały w obecności Nicolasa Sarkozy'ego, prezydenta Republiki Francuskiej, list intencyjny dotyczący przetestowania na wyspie Reunion 50 samochodów elektrycznych korzystających z infrastruktury doładowania zasilanej głównie przez źródła energii odnawialnych.

Deklaracja intencji – pod honorowym patronatem prezydenta Nicolasa Sarkozy’ego – podpisana na wyspie Reunion przez sześciu partnerów, oznacza ich zaangażowanie w projekt VERT (Samochody Elektryczne dla Technologicznego Reunionu), który jest najważniejszym elementem programu GERRI.

Deklaracja intencji określa założenia, które powinny pozwolić na przetestowanie samochodów elektrycznych korzystających z infrastruktury doładowania zasilanej przez dedykowane środki produkcji energii odnawialnych (w szczególności fotowoltaiczne). Projekt ma na celu wykazanie, że bilans emisji CO2 pojazdów elektrycznych na wyspie Reunion wypada lepiej niż w przypadku pojazdów spalinowych lub aktualnych modeli hybrydowych.
 
Projekt VERT zakłada przetestowanie wdrożenia sieci infrastruktury doładowania określonej zgodnie z liczbą i trybami doładowania (tryb normalny i szybki) w celu odpowiedzi na potrzeby przemieszczania się na niewielkim obszarze.

VERT będzie także okazją do przetestowania specjalnych ofert mobilności elektrycznej przeznaczonych dla flot samochodów firmowych lub służbowych zarówno dla administracji, jak i dla klientów indywidualnych.

Wnioski z doświadczenia przeprowadzonego w ramach projektu będą mogły zostać wykorzystane w krajach lub regionach o podobnych systemach elektrycznych.

Projekt VERT będzie przedmiotem wniosku przy najbliższym zaproszeniu do składania wstępnych ofert w ADEME (fr. Agence de l’Environnement et de la Maîtrise de l’Energie – Agencji ds. Ochrony Środowiska i Wykorzystania Energii).
    
Informacje o partnerach zaangażowanych w inicjatywę VERT

Renault
Grupa Renault, obecna w 118 krajach, projektuje, opracowuje, produkuje i sprzedaje samochody osobowe i dostawcze pod trzema markami: Renault, Dacia i Renault Samsung Motors. Aby sprostać nowym wyzwaniom – zarówno ekologicznym, jak i ekonomicznym – przed jakimi staje branża motoryzacyjna, strategia Renault opiera się na dwóch filarach: ulepszaniu istniejących technologii dzięki silnikom nowej generacji o obniżonej emisji CO2 oraz na przełomowym programie Zero Emisji. Renault wprowadzi gamę Zero Emisji wraz z trzema samochodami o napędzie elektrycznym już w 2011 roku, a czwarty samochód w roku 2012. Gama ta umożliwi dostęp do innowacji jak największej liczbie osób. Wraz ze swoim partnerem – Nissanem – Renault dąży do osiągnięcia pozycji światowego lidera w masowej sprzedaży samochodów
o zerowej emisji.


GBH
GBH, lokalny podmiot wdrażający projekt VERT, jest grupą pochodzenia antylskiego obecną od ponad 25 lat na Reunionie, gdzie osiąga 40% swoich obrotów. GBH działa w wielu sektorach gospodarki (dystrybucja samochodów, produkcja rolno-spożywcza oraz wielka dystrybucja spożywcza i niespożywcza).
Za pośrednictwem swojego oddziału Automobiles Reunion, importera i dystrybutora Renault na Reunionie, grupa GBH będzie sprzedawała nową gamę pojazdów elektrycznych, zapewni monitoring a także opracuje i przetestuje różne modele sprzedaży.
Za pośrednictwem oddziału dedykowanego zrównoważonemu rozwojowi, grupa GBH będzie brała udział w produkcji „czystej elektryczności” poprzez wdrożenie i eksploatację ferm fotowoltaicznych.
GBH przyczyni się do zorganizowania sieci punktów doładowania, lokalizując infrastruktury doładowania w różnych obiektach swojej działalności: koncesje samochodowe, hipermarkety itp.
    
EDF
Grupa EDF, europejski lider w zakresie energii odnawialnych, jest zaangażowana w promowanie transportu elektrycznego, aby pomóc swoim klientom w przejściu do zrównoważonej mobilności, pozwalającej na redukcję emisji CO2.
EDF ma bogate doświadczenie w eksploatacji pojazdów elektrycznych i punktów doładowania, jest też ekspertem naukowym i technologicznym, zarówno w kwestii akumulatorów, jak też infrastruktury.
EDF posiada wyjątkową w Europie zachodniej zdolność produkcyjną „czystej” energii.
Na Reunionie EDF jest także największym producentem energii elektrycznej wytwarzającym–  oprócz energii cieplnej – energię wodną (25% udziału), fotowoltaiczną i wiatrową. Prowadzone są także projekty badawcze dotyczące energii pochodzącej z morza z myślą o polepszeniu miksu energetycznego w przyszłości.

TOTAL REUNION
TOTAL eksploatuje na Reunionie sieć stacji benzynowych, które mogłyby zostać wyposażone w miejsca przeznaczone do szybkiego doładowania. Firma posiada bogate doświadczenie w geolokalizacji stacji, analizie strumieni ruchu drogowego, tras i przemieszczeń klientów. Sieć stacji TOTAL jest liderem na Reunionie w dziedzinie produkcji odnawialnej energii.
Total Reunion, z certyfikatem ISO 14001, już wyposażył 7 ze swoich stacji – a także swoją siedzibę (budynek o dodatnim bilansie energetycznym) – w system produkcji energii fotowoltaicznej.

  GE MONEY
Bank GE Money, należący do korporacji General Electric, jest obecny na Reunionie od 1972 roku za pośrednictwem spółki zależnej SOREFI. Bazując na kompetencji w zakresie finansowania zakupu samochodów nowych i używanych przez klientów indywidualnych i firmowych, a także na doświadczeniu finansowania rozwiązań służących do podgrzewania wody energią słoneczną dla klientów indywidualnych na Reunionie, GE Money uczestniczy w projekcie VERT, opracowując innowacyjne propozycje dla finansowania samochodów elektrycznych.

Obecność technologiczna GE na Reunionie oraz podpisanie protokołu o finansowaniu są zgodne z programem „Ecomagination” uruchomionym przez GE w 2005 roku w celu odpowiedzi na wyzwania związane z ochroną środowiska.

GE jest zdywersyfikowanym międzynarodowym przedsiębiorstwem, liderem nowych technologii. Jego działalność, począwszy od produkcji silników samolotowych i elektryczności, kończąc na sprzedaży usług finansowych, obejmuje także systemy obrazowania medycznego oraz programy telewizyjne. Grupa jest obecna w ponad 100 krajach i liczy ponad 300 000 pracowników na całym świecie.

GERRI
Stworzenie Agencji GERRI na Reunionie miało na celu ułatwienie i wspieranie inicjatyw takich jak VERT.
Z racji swojego statusu, który umiejscawia Agencje GERRI pomiędzy instytucją publiczną i podmiotem prywatnym, ma ona za zadanie koordynować prace uczestników projektu VERT i ułatwiać zdobycie wsparcia dla projektu na płaszczyźnie administracyjnej i politycznej, zarówno w zasięgu lokalnym, jak i ogólnokrajowym.

Renault
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |