Skip to content

Reklama

START arrow MOTO arrow Opony zimowe nie na lato
Opony zimowe nie na lato Utwórz PDF Poleć znajomemu
21.04.2010.
Prawie 25% polskich kierowców albo nie zmienia opon zimowych na letnie lub – jeśli je zmienia – uważa, że i tak nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy. To wyniki najnowszej sondy, którą Szkoła Jazdy Renault przeprowadziła wspólnie z serwisem moto.onet.pl.

Na pytanie – „Czy wymieniasz opony z zimowych na letnie?” – odpowiedzi „nie” udzieliło 15% osób.
Z tej grupy 9% twierdzi, że jest to zbyt kosztowne, a 6% – że nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy. Są też i tacy, którzy choć wymieniają opony, uważają, że nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy – tak odpowiedziało 9% uczestników sondy.

Opony to jedyny element bezpośrednio łączący samochód z nawierzchnią drogi, więc ich stan ma bardzo istotny wpływ na bezpieczeństwo podróżnych – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Wymiana opon zimowych na letnie to jedna z podstawowych czynności jakie powinien wykonać kierowca, przygotowując auto do nowego sezonu – dodaje.

Choć przepisy Prawa o ruchu drogowym nie zakazują jazdy na oponach zimowych latem, należy podkreślić, że takie opony istotnie pogarszają właściwości jezdne samochodu podczas wysokich temperatur. Wynika to z różnic w strukturze, która w oponach zimowych charakteryzuje się m.in. dużymi kostkami bieżnika i licznymi lamelkami: wąskimi, głębokimi rowkami w bieżniku, które mają na celu zwiększenie przyczepności opony. Opony zimowe użytkowane latem mają gorsze wyniki
w testach hamowania – ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault. – Dodatkowo są one wykonane z bardziej miękkiej mieszanki gumy niż opony letnie, przez co znacznie szybciej się zużywają, są bardziej podatne na uszkodzenia i obniżają precyzję prowadzenia samochodu – dodają.

Wymieniając opony na letnie należy pamiętać, żeby spełniały one określone parametry. Minimalna wysokość bieżnika powinna wynosić 1,6 mm – poniżej tej granicy opony nie nadają się do użytkowania. Opony powinny mieć też odpowiednie ciśnienie, korygowane regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, do poziomu zalecanego przez producenta auta.

W sondzie przeprowadzonej wspólnie przez Szkołę Jazdy Renault i serwis moto.onet.pl wzięło udział ponad 40 tysięcy internautów.

Renault Polska
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |