Marka Fiat powiększyła w 2009. udział w rynku sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych |
14.01.2010. | |
W grudniu ub. roku Fiat Auto Poland sprzedał 2 514 samochodów osobowych / więcej o 3,3 proc. w stosunku do tego samego miesiąca r. ubiegłego/, w tym:
- marki Fiat - 2 359 szt. - marki Alfa Romeo - 110 szt. - marki Lancia - 38 szt. - marki Abarth - 7 szt. osiągając udział w rynku na poziomie 8,82 proc. W rankingu sprzedaży samochodów osobowych w grudniu ub. roku marka Fiat osiągnęła udział w rynku na poziomie 8,28 proc. sprzedając 2 359 samochodów. Grudzień był rekordowym miesiącem sprzedaży samochodów dostawczych. Na tym bardzo trudnym w tym roku rynku Firma sprzedała 1 057 sztuk / przekraczając poziom 1000 szt. po raz pierwszy w 2009 roku/ - z rekordowym udziałem w rynku 29,37 proc.! W całym 2009 roku Fiat Auto Poland sprzedał w Polsce 33 309 samochodów osobowych, w tym: - marki Fiat - 31 740 szt. /+ 8,6 proc.*/ - marki Alfa Romeo - 1 006 szt. / + 75,6 proc.*/ - marki Lancia - 405 szt. / + 40,1 proc.*/ - marki Abarth - 158 szt. Spółka zakończyła ub. rok udziałem w rynku sprzedaży samochodów osobowych na poziomie 10,4 proc. Udział marki Fiat wyniósł 9,91 proc. / wzrost o 0,8 proc.* udziału w rynku /, co dało marce drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedawanych marek samochodów osobowych. Najlepiej sprzedające się samochody osobowe marki Fiat w ub. roku to: - Fiat Grande Punto 7 756 szt. / -0,8 proc.*/ - Fiat Panda 7 586 szt. / -4,4 proc.*/ - Fiat Bravo 4 428 szt. / +3,3 proc.*/ - Fiat 500 3 060 szt. /+139,4 proc.*/ W roku 2009 Spółka odnotowała również znaczący wzrost sprzedaży samochodów pozostałych naszych marek: Alfa Romeo / głównie dzięki sukcesowi modelu MiTo - 664 szt./. Udział marki Alfa Romeo w rynku wzrósł do poziomu 0,30 proc. / w roku 2008 wynosił 0,20 proc./; Lancii / głównie dzięki modelowi Delta - 273 szt./ oraz Abarth / klienci kupili 109 szt. Abarth 500 i 49 szt. Abarth Grande Punto /. Fiat Professional w 2009 r. sprzedał 10 002 szt. / - 17,5 proc.*/ samochodów dostawczych i zanotował udział w rynku 23,8 proc. / wzrost udziału w rynku o 3,2 proc.* /. Najchętniej kupowane w ub. roku samochody dostawcze Fiat Professional, to m.in.: - Fiat Ducato 4 761 szt. / -6,2 proc.*/ - Fiat Fiorino 1 403 szt. / -4,4 proc.*/ - Fiat Doblò 1 293 szt. / -29,1 proc.*/ Marka Fiat Professional jest od kilku lat liderem w sprzedaży samochodów dostawczych, a najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku jest od dłuższego czasu Fiat Ducato. W statystyce sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych Marka Fiat jest niezmiennie Numerem 1 na polskim rynku z łączną sprzedażą 41 742 szt. / + 0,9 proc.*/ i udziałem w rynku 11,52 proc./ wzrost o 0,6 proc.* udziału w rynku / Podsumowując wyniki sprzedaży samochodów przez Fiat Auto Poland na rynku polskim w 2009r., w stosunku do roku 2008 - należy podkreślić, że: 1. Zwiększył się udział w rynku w sprzedaży samochodów marki Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth z 9,4 do 10,4 proc. 2. Dwa samochody marki Fiat - Punto i Panda są jednymi z najchętniej kupowanych samochodów na polskim rynku / w rankingu TOP -10 / 3. Znacząco zwiększyła swój udział w rynku marka Fiat Professional - z 20,58 do 23,80 proc. 4. Fiat Professional sprzedał 10 002 samochodów dostawczych, to jest tyle ile marki znajdujące się w rankingu na drugim i trzecim miejscu razem. Fiat Auto Poland |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |