Skip to content

Reklama

START arrow MOTO arrow Fiat na 63. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie nad Menem
Fiat na 63. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie nad Menem Utwórz PDF Poleć znajomemu
11.09.2009.
Na 63. Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie Fiat Group Automobiles dla każdej ze swoich marek posiadać będzie odrębne stoiska. Mimo, że będą się od siebie różniły tak, aby odzwierciedlały specyficzny charakter każdej marki, wszystkie stoiska Grupy łączyć będzie wspólna koncepcja "Świat, jakiego pragnę," czyli świat widziany oczami dziecka. Przemysł wychodzący w przyszłość musi słuchać życzeń współczesnych dzieci, ponieważ te, gdy dorosną uczynią z tego świata miejsce, w którym będzie się wspaniale żyło.

Dla marki Fiat dzieci wybierają zielone miasto, usytuowane pod gołym niebem, co przedstawione zostało na ich obrazach w wielkiej skali, z których stworzono dekoracje. Chmury, kwiaty i domy prowadzą odwiedzających do wielkiej papierowej krainy, poprzez którą dzieci wyraziły swoje nadzieje i życzenia w związku z przyszłością, która nawet bardziej niż obecnie będzie szanować środowisko. Między domami i parkami wymyślonego przez dzieci miasta znajduje się również miejsce dla najnowszych osiągnięć technologii motoryzacyjnej w postaci pojazdów, które „uczyniły olbrzymi krok" w kierunku zrównoważonej mobilności. Nieprzypadkowo wachlarz modeli Fiata jest najbardziej ekologiczny spośród dziesięciu najlepiej sprzedających się europejskich marek samochodowych, o najniższej średniej wartości emisji dwutlenku węgla już od dwóch lat z rzędu wynoszącej 133,7 g/km dla samochodów sprzedanych w 2008 roku (137,3 g/km dla samochodów sprzedanych w 2007 roku).

Rozmaite nowe modele zostaną zaprezentowane na stoiskach Fiata podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Na początku nastąpi światowy debiut nowego Punto Evo, będącego ewolucją Grande Punto, który to model ma powtórzyć sukces swojego poprzednika i stać się nowym liderem innowacyjności, bezpieczeństwa i stylu, a to dzięki jego licznym innowacyjnym cechom.

Określenie "Evo" przedstawia poziom projektu samochodowego, który jest zdolny zadowolić nawet tych najbardziej wymagających klientów, jeśli chodzi o technologię, przyjemność prowadzenia pojazdu i poszanowanie środowiska.
Punto Evo manifestuje swą technologiczną doskonałość przede wszystkim poprzez szeroki wybór silników Euro 5, wliczając w to silnik Diesla 1.3 Multijet drugiej generacji i benzynowy motor 1.4 z rewolucyjną technologią MultiAir rozwiniętą przez Fiat Powertrain Technologies, w którą mają być ostatecznie wyposażone wszystkie silniki grupy Fiat. Innowacyjnym i konwencjonalnym silnikom Fiata towarzyszą również silniki zasilane metanem i benzyną, tworząc tym samym najbardziej kompletny i ekologiczny wachlarz silników w całym segmencie. Mając na uwadze zmniejszanie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń, nowy Punto Evo oferuje także system Start&Stop, który wyłącza i ponownie uruchamia silnik w ulicznym korku. System Start&Stop jest standardowo wprowadzany we wszystkich silnikach Euro 5, zarówno benzynowych, jak i Diesla. Kolejny system po raz pierwszy występujący w Punto Evo to system "Blue&Me - TomTom." To nowe przenośne urządzenie służące do nawigacji satelitarnej, które umożliwia zarządzanie funkcjami telefonicznymi, nawigacyjnymi i informacyjnymi przy użyciu praktycznego kolorowego ekranu dotykowego.

W kwestii bezpieczeństwa Punto Evo ustanawia nowe standardy dzięki 7 poduszkom powietrznym, w tym kolanowej poduszki powietrznej dla kierowcy. Punto Evo to jeden z nielicznych samochodów segmentu z poduszką kolanową kierowcy, w którą standardowo wyposażone są wszystkie wersje. Inne innowacyjne systemy bezpieczeństwa są również dostępne, w tym system Hill-Holder ułatwiający "ruszanie pod górkę," adaptacyjne przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, które włączają się automatycznie ze światłami mijania, zgodnie z kątem skrętu oraz przetestowane systemy Fiata: ABS (System elektroniczny zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania), EBD (Elektroniczny rozdział sił hamowania) i ESP (Elektroniczny System Stabilizacji Toru Jazdy).

Wreszcie nowy Punto Evo jest o wiele bardziej atrakcyjny dzięki pracy specjalistów centrum projektowego Fiata "Centro Stile." Wnętrze (deska rozdzielcza, siedzenia i oprzyrządowanie) całkowicie zmieniono, tak, aby nadać im jeszcze bardziej prestiżowy i elegancki charakter. Również stronie zewnętrznej nadano wygląd o zupełnie odmienionym stylu.
Fiat Punto Evo zostanie wprowadzony do sprzedaży w drugiej połowie października. Ścisłym celem będzie umocnienie jego roli na rynku jako jednego z liderów w niezwykle ważnym segmencie samochodów miejskich.

Wystawa gamy Fiata na Salonie Samochodowym we Frankfurcie skoncentruje się także na modelu 500C. Ta oryginalna wersja kabrioletu 500 składa hołd kabrioletowi „soft-top" z miękkim materiałowym dachem z 1957 roku, ale ukazuje także nowe rozwiązania w konstrukcji, silnikach i komforcie podróżowania. Zaprezentowany w lipcu Fiat 500C już przyciągnął 13.000 zamówień powtarzając sukces modelu 500 na wszystkich rynkach, na których został wprowadzony.
W centrum uwagi będzie także technicznie i stylistycznie odnowiony Fiat Sedici. Wprowadzenie dwóch nowych silników (benzynowego 16v o mocy 120 KM, pojemności 1,6 litrów oraz Diesla 16v Multijet o mocy 135 KM, pojemności 2,0 litrów, który emituje jedynie 129 gramów dwutlenku węgla/km) spowodowało, że nowy Fiat Sedici stał się najbardziej ekologicznym modelem ze wszystkich modeli SUV Euro 5. Dlatego nowy Fiat Sedici stanowi idealny pojazd dla klienta zainteresowanego rozwiązaniami przyjaznymi dla środowiska i szukającego kompaktowego modelu SUV, który będzie w stanie poradzić sobie na trasach terenowych i który będzie praktyczny do jazdy na obszarze poza miastem.

Wreszcie Frankfurt będzie także świadkiem pojawienia się modelu Qubo Trekking, (najnowszej wersji Fiata Qubo) pojazdu "wolnej przestrzeni" dla miłośników natury, sportów rekreacyjnych i entuzjastów wypoczynku, który teraz wyposażony jest w system kontroli trakcji "Traction+". Jest to innowacyjny system elektroniczny o udoskonalonej kontroli trakcji i przyczepności, który będzie pomocny w trudnych sytuacjach i pozwoli na pokonanie nawet tych przeszkód, które stanowią największe wyzwanie (śnieg, błoto, itp.).

Fiat Auto Poland

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |