Dziurawa rzeczywistość - co się zepsuje w pierwszej kolejności? |
15.03.2011. | |
„Tej zimy stan dróg spowodował straty w moim samochodzie w postaci przeciętej opony, która nadawała się tylko na śmieci, oraz uszkodzony amortyzator, który wybił maskę w aucie żony. Druga usterka o mało nie doprowadziła do zderzenia w wyniku kompletnej utraty kontroli nad autem” - to jeden z wielu komentarzy, które można znaleźć w Internecie po tym jak śniegi stopniały a na drogach pojawiły się nowe uszkodzenia.
Ekspert z serwisu Motointegrator wskazuje elementy samochodu, które są najbardziej narażone podczas jazdy po polskich drogach i radzi jak jeździć aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia usterki. „Każdego roku w miesiącach w których kończy się zima, w serwisach samochodowych wzrasta liczba klientów którzy przyjeżdżają do warsztatu nie na rutynową kontrolę czy wymianę oleju, lecz właśnie w celu usunięcia usterki spowodowanej np. wpadnięciem samochodu w dziurę w drodze – mówi Maciej Gieniul z serwisu Motointegrator. Nie hamuj na dziurach! Niestety nie ma uniwersalnego sposobu na polskie dziurawe drogi. Jedyne co możemy zrobić aby zmniejszyć ryzyko uszkodzenia naszego samochodu to zachowanie szczególnej ostrożności podczas jazdy w okresie kiedy służby drogowe nie zdążyły jeszcze usunąć powstałych podczas zimy uszkodzeń. „Bardzo ważne jest, aby nie hamować bezpośrednio w momencie kiedy samochód wpada w dziurę. Jeśli zauważymy, że na naszej drodze znajduje się uszkodzenie, którego nie da się ominąć, powinniśmy w miarę możliwości jak najszybciej wytracić prędkość, jednak w samym momencie kiedy koła pojazdu wpadają w dziurę należy odpuścić pedał hamulca. Jeśli tego nie zrobimy, ewentualne uderzenie będzie jeszcze silniejsze, a w ekstremalnych przypadkach może zostać uszkodzony np. zderzak, ponieważ przy hamowaniu przód pojazdu znajduje się bliżej jezdni.” – radzi ekspert Motointegratora. Co się zepsuje w pierwszej kolejności? „Ciężko jest przewidzieć co dokładnie zawiedzie, jednak usterki z jakimi najczęściej się spotykamy to uszkodzone amortyzatory, pogięte lub wręcz połamane felgi, rozcięte opony oraz zniszczone części zawieszenia i układu kierowniczego, takie jak wahacze, łączniki stabilizatorów i inne elementy gumowo metalowe. Ich uszkodzenia często objawiają się poprzez odgłos stukania, który słychać podczas jazdy po nierównościach” – mówi Maciej Gieniul. „Nasz zespół przygotował ciekawy filmik, który pokazuje w jaki sposób układ zawieszenia pracuje w ekstremalnych warunkach. Aby go zobaczyć polecamy wpisanie hasła Motointegrator – Polskie drogi, w serwisie Youtube. Puenta animacji jest dość ironiczna, jednak jakże prawdziwa”. – dodaje Gieniul. Biuro prasowe MotoIntegrator |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |