Dacia Duster na rajdzie w Maroku |
16.03.2010. | |
Zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie model Dacii, Duster, bierze udział w dwudziestej edycji rajdu Aicha des Gazelles. Rajd odbywa się w Maroku i potrwa do 28 marca.
Dacia Duster na piaszczystych wydmach i w górach Atlasu będzie mogła udowodnić swoje terenowe zdolności oraz solidność i niezawodność. Za kierownicą dwóch Dacii Duster 4x4 zasiądą współpracowniczki Grupy Renault zaangażowane w projekt Duster: - Isabelle Charles (załoga 315), 47 lat, designer odpowiedzialna za kolorystykę i materiały zastosowane w modelu Dacia Duster - Nathalie Descout (załoga 316), 28 lat, odpowiedzialna za światową kampanię reklamową Dacii Duster. Załogi Dacii wezmą także udział we współzawodnictwie w kategorii eko-jazda. Wyłonione zostaną trzy załogi, których samochody w trakcie rajdu Aicha des Gazelles wyemitują najmniejszą ilość CO2. Dwie Dacie Duster 4x4 biorące udział w rajdzie są napędzane przyjaznymi dla środowiska silnikami wysokoprężnymi dCi 85. Dacia Duster 4x4 dCi 85 emituje tylko 140 g CO2/km i posiada znak Dacia eco². Rajd Aicha des Gazelles to druga impreza motoryzacyjna – po cyklu wyścigów Trophee Andros – w której weźmie udział Dacia. Rajd Aicha des Gazelles to oryginalne i nietypowe wydarzenie: - wyłącznie damska obsada, - oryginalne podejście do idei rajdu samochodowego: nie chodzi o rozwinięcie największej prędkości, lecz o przejechanie możliwie najmniejszej ilości kilometrów, - proste wyposażenie: Gazele1 mają do dyspozycji wyłącznie kompas i dwie mapy w skali 1:100 000 i 1:250 000, - pomysłowość i strategia: aby połączyć ze sobą obowiązkowe punkty na trasie, Gazele samodzielnie ją wytyczają, biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z konfiguracji terenu. Maroko ma dla marki Dacia kluczowe znaczenie. Dacia jest aktualnie w tym kraju drugą marką pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy, z udziałem w rynku na poziomie 16,5%. W 2009 roku Dacia Logan była – zaraz za Renault – najczęściej kupowanym samochodem w tym kraju. Do lipca 2010 roku, Dacia Duster znajdzie się w ofercie koncesjonerów w Europie, Turcji i krajach Maghrebu. Samochód zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do osiągów i przestrzeni – jego ceny rozpoczynają się od 12 000 euro brutto. W większości krajów, gdzie model ten będzie dostępny w sprzedaży, zamówienia przyjmowane są już od początku marca. W Polsce Dacia Duster zadebiutuje w kwietniu w cenie od 39 900 zł w wersji 4x2 i od 49 900 zł w wersji 4x4. Po lodowym torze w wyścigu Pucharu Andros, Dacia Duster przemierzy wydmy i górzyste bezdroża rajdu Aicha des Gazelles, który odbędzie się w dniach 15-28 marca 2010 roku. Trasa składa się z 6 etapów, ze startem w Erfoud i prowadzi przez 2 500 km na południu Maroka, od zboczy Atlasu Wysokiego po piaski Sahary. W rajdzie Aicha des Gazelles wezmą udział dwie Dacie Duster w wersjach z napędem na 4 koła. Dacia Duster to prawdziwa terenówka, która z powodzeniem stawi czoła wyzwaniom rajdu, gdyż została zaprojektowana jako pojazd, z założenia mający sprostać każdym warunkom drogowym z uwagi na swoje bardzo dobre własności terenowe: duży prześwit – 210 mm, krótkie zwisy (822 mm z przodu, 820 mm z tyłu), duży kąt najazdu i zjazdu (30° - kąt najazdu i 36° - kąt zjazdu) . Dacia Duster 4x4 jest wyposażona w nową 6-biegową skrzynię o bardzo krótkim pierwszym przełożeniu (5,79 km/h przy 1000 obr./min). To proste rozwiązanie umożliwia poruszanie się z niską prędkością w nierównym terenie i ułatwia ruszanie z miejsca w przypadku dużego obciążenia lub na stromym podjeździe. Zapożyczony od Nissana przełącznik 4x4 umieszczony w dolnej części konsoli centralnej, pozwoli dwóm zespołom Gazel Dacii z łatwością dostosowywać napęd Dusterów do aktualnych potrzeb. Ten prosty i intuicyjny w obsłudze przełącznik, umożliwia wybór jednego z trzech trybów: - tryb AUTO – napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. System zapewnia optymalny kompromis między trzymaniem się drogi i przeniesieniem napędu zarówno przy dobrej, jak i złej przyczepności. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności przednich kół, część napędu jest przenoszona na tylną oś. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana. - tryb LOCK – kierowca może elektronicznie zablokować system, aby zapewnić rozłożenie napędu na cztery koła. W tym trybie kontrola pracy silnika i układu hamulcowego jest przystosowana do jazdy terenowej. Tryb LOCK jest przeznaczony do pokonywania trudnych miejsc i jazdy po drogach nieutwardzonych (nierówny teren, błoto, ziemia, piach). - tryb 2WD – napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drogach o suchej nawierzchni i dobrej przyczepności. Pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie także emisję CO2. Dacia Duster to samochód łatwy w eksploatacji. Stosunkowo niska masa wynosząca 1 288 kg w wersji 4x4 dCi 852, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto wyjątkowo zwrotne. Obszerne wnętrze to dodatkowy atut także z punktu widzenia Gazel z teamu Dacii, które mają możliwość zapakowania do swoich Dusterów wszelkiego potrzebnego sprzętu biwakowego, części zamiennych, zapasowych kół, żywności i wody. ZAŁOGA TEAMU DACII DUSTER W RAJDZIE AICHA DES GAZELLES Załoga 315 Kierowca: Isabelle Charles Isabelle Charles, urodzona 28 listopada 1962 roku, posiada dyplom ukończenia wydziału malarstwa Ecole des Beaux Arts de Paris (Akademia Sztuk Pięknych w Paryżu), a także ENSAAMA (Ecole Nationale Superieure des Arts Appliques et des Metiers d’art – Krajowa Wyższa Szkoła Sztuki Użytkowej i Rzemiosła) ze specjalizacją design w transporcie. W 1989 roku rozpoczęła pracę dla Renault w Dyrekcji ds. Designu w Technocentre, w Guyancourt, gdzie była odpowiedzialna za szereg projektów – design, kolorystykę i materiały różnych modeli (Formuła 1) a ostatnio także za modele marki Dacia, w tym Dustera. Isabelle Charles jest pasjonatką rajdów i już po raz piąty uczestniczyć będzie w rajdzie Aicha des Gazelles. W 2007 roku uzyskała dziesiątą lokatę w kategorii samochodów z napędem na 4 koła. Pilot: Dounia Bennani Dounia Bennani, urodzona 5 maja 1969 roku, ukończyła Ecole d’Optiques de Casablanca i jest z wykształcenia optykiem, na co dzień pracującym w Meknes, w Maroku. Także dla niej wyścigi samochodowe są pasją, w tym roku po raz szósty będzie uczestniczyć w rajdzie Aicha des Gazelles. W 2007 roku Dounia Bennani została sklasyfikowana na piątym miejscu (kategoria samochodów z napędem na 4 koła). Załoga 316 Kierowca: Nathalie Descout Nathalie Descout, urodzona 22 stycznia 1982 roku w Wersalu (Francja), absolwentka Paris IX Dauphine, ze specjalizacją marketing-komunikacja. W latach 2004-2007 pracowała dla Renault Hiszpania, gdzie była odpowiedzialna za analizę potrzeb klientów w Dyrekcji Marketingu. W 2007 roku rozpoczęła pracę w siedzibie Renault w Boulogne Billancourt, w Dyrekcji Marketingu Grupy, gdzie aktualnie zajmuje stanowisko kierownika projektów reklamowych na świat. Pilot: Dorothee Topin Dorothee Topin, urodzona 26 kwietnia 1981 roku w Maisons-Laffitte (Francja), jest absolwentką Uniwersytetu Paris IX Dauphine ze specjalizacją marketing. W 2006 roku dołączyła do grupy JIPO (aktualnie Novedia), gdzie obecnie piastuje stanowisko konsultanta ds. marketingu i specjalizuje się w dziedzinie telekomunikacji. Renault Polska |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |