Bezpiecznie i wygodnie na urlop |
11.02.2011. | |
Prawidłowe zapakowanie bagażu do samochodu ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa podróży. Luźno leżące przedmioty działają jak pociski podczas wypadków, a ciężkie towary w bagażniku stają się śmiertelnym zagrożeniem. Należy więc zadbać o poprawne ułożenie pakunków w przestrzeni ładunkowej, a jeśli jest jej zbyt mało – zwiększenie jej poprzez zakup dodatkowego bagażnika.
Inwestycja w bezpieczeństwo „Upychanie pakunków na siłę, gdy auto nie jest wystarczająco pojemne, nie tylko pogarsza komfort pasażerów, ale również zwiększa ryzyko odniesienia obrażeń w razie wypadku.” – wyjaśnia Maciej Geniul, ekspert z serwisu Motointegrator. Nie oznacza to jednak, że nie ma rozwiązania tego problemu – „Jeśli bagaż nie mieści się w aucie, zamiast rezygnować z potrzebnych rzeczy, można kupić bagażnik dachowy zwiększający ilość przestrzeni ładunkowej, nie pogarszając przy tym bezpieczeństwa podróży. Warto rozważyć wybór markowych systemów bagażowych THULE. Produkty te dostępne są teraz w niższych cenach w internetowym sklepie www.MI.eu.” – dodaje Geniul. Zakup bagażnika dachowego można więc potraktować jako inwestycję we własne bezpieczeństwo. Kierowcy argumentują niechęć do kupowania boksów dachowych ich dużym wpływem na zużycie paliwa. Ekspert Motointegratora tłumaczy, że opinia ta nie sprawdza się w przypadku markowych produktów: „Produkty THULE zaprojektowano tak, aby nie zwiększały oporów powietrza – nie wpływając tym samym na poziom hałasu i zużycia paliwa. Nie bez znaczenia jest także ich estetyczny wygląd, który nie psuje linii samochodu na którym został zamontowany” Jak bezpiecznie pakować bagaże? Przed wyruszeniem w podróż, warto dowiedzieć się, jak optymalnie zagospodarować miejsce w bagażniku. Specjaliści Motointegratora radzą, jak pakować bagaże, by dotrzeć do celu wygodnie i bezpiecznie: We wnętrzu samochodu nie powinno być żadnych luźno leżących przedmiotów. W razie nieprzewidzianych na drodze sytuacji, mogą one stanowić poważne zagrożenie. Warto, by były zabezpieczone przed przemieszczaniem się. Im cięższe bagaże, tym niżej w bagażniku powinny być umieszczone – takie ułożenie zmniejsza ryzyko, że złamią tylną kanapę i wpadną do kabiny. Podczas przewożenia bardzo ciężkich przedmiotów w bagażniku, gdy na tylnej kanapie są wolne miejsca, należy zapiąć pasy na krzyż: zmaleje wtedy szansa, że znajdą się one w środku pojazdu. W samochodach typu kombi i hatchback bagaże nie powinny przekraczać wysokości, na której zaczynają się szyby. Całą przestrzeń ładunkową, po sam dach, można wykorzystać po zakupie kratki oddzielającej wnętrze od przestrzeni bagażowej. Jeśli producent auta nie wyposażył go w tunel do przewożenia nart, nie należy zastępować tego rozwiązania np. złożeniem oparcia tylnej kanapy – lepiej zdecydować się na bagażnik dachowy. Biuro prasowe MotoIntegrator |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |