Skip to content

Reklama

START arrow MOTO arrow Alians Renault-Nissan informuje o rekordowej sprzedaży
Alians Renault-Nissan informuje o rekordowej sprzedaży Utwórz PDF Poleć znajomemu
01.02.2011.
Alians Renault-Nissan osiągnął w 2010 roku rekordową sprzedaż 7 276 398 samochodów, co oznacza wzrost o 19,6% w stosunku do roku 2009 przy średnim wzroście na rynku o 11,8%.

Rekord ten pozwolił Aliansowi na zdobycie 10,3%* udziału w światowym rynku.

Grupy Renault i Nissan sprzedały odpowiednio 2 625 796 i 4 080 588** samochodów. Sprzedaż Łady wyniosła 570 014 pojazdów - o 37,6% więcej niż w poprzednim roku. Światowa sprzedaż Renault wzrosła o 14%, a Nissana - o 21,5%.

Alians Renault-Nissan osiągnął w 2010 roku bezprecedensowy poziom sprzedaży
i udziałów w rynku. Nasze wyniki były szczególnie zachęcające na nośnych rynkach
- w krajach tych wszystkie marki Aliansu zwiększyły swój udział - powiedział
Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan.

Alians, który liczy sobie już 12 lat, jest najtrwalszym partnerskim porozumieniem
w branży motoryzacyjnej i nadal poszerza swoją działalność w różnych krajach świata wykorzystując nowe zdolności produkcyjne i konkurencyjną ofertę produktów
- dodał szef Aliansu.

____________________________
* Łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych na podstawie szacunków Renault :
70 476 213 sztuk
** Sprzedaż w roku kalendarzowym 2010


Grupa Renault - najważniejsze fakty

Grupa Renault pobiła kolejny rekord - sprzedała 2,6 miliona samochodów, czyli o 14% więcej w stosunku do 2009 roku. Wszystkie z pięciu regionów Grupy odnotowały duży wzrost sprzedaży i udziałów rynkowych, z wyjątkiem regionu Euromed, gdzie sprzedaż spadła o 0,2 punktu. Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się wszystkie marki Grupy: Renault sprzedało o 14% samochodów więcej, Dacia - o 12 % i Renault Samsung Motors - o 19%.

W Europie sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 7,4 % do poziomu 1 642 000 samochodów pomimo spadku na rynku o 3,7 %. Marka Renault przeskoczyła o jedną pozycję w klasyfikacji producentów samochodów osobowych i dostawczych i jest obecnie numerem dwa w Europie pod względem wielkości sprzedaży. Samochody dostawcze - marka umocniła zajmowaną pierwszą pozycję zdobywając 15,9% udziału w rynku.

Grupa kontynuuje również wzrost poza Europą – jej sprzedaż wzrosła o 26% do poziomu 983 731 sztuk. Sprzedaż Renault Samsung Motors na krajowym rynku samochodów osobowych wzrosła o 16,5%, co pozwoliło na zdobycie 11,9% udziału w rynku południowokoreańskim. Korea Południowa, w której Grupa sprzedała 155 697 samochodów, jest obecnie czwartym rynkiem zbytu Renault.

W sumie sprzedaż Grupy Renault na rynkach pozaeuropejskich wyniosła 37 % łącznej sprzedaży (w porównaniu do 34% w 2009 roku).


Nissan - najważniejsze fakty

Nissan zamknął rok rekordowym wynikiem sprzedaży - 4 080 588 samochodów, co daje wzrost o 21,5% w stosunku do poprzedniego roku.

Największym rynkiem Nissana są obecnie Chiny, gdzie marka sprzedała 1 023 638 samochodów, osiągając 35,5% wzrostu w stosunku do 2009 roku. W rankingu sprzedaży prowadzi model Sylphy - 142 367 sprzedanych samochodów, następnie Teana - kolejny flagowy model, który sprzedał się w ilości 140 842 sztuki.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Nissana i Infiniti wyniosła łącznie 908 570 samochodów, co oznacza 18-procentowy wzrost w porównaniu do 2009 roku. Nissan zakończył rok 2010 bardzo dobrym wynikiem. W grudniu znacznie wzrósł popyt na wiele modeli, w tym Rogue (+58,2%) i Versa (+49,8%).  

W Japonii dzięki systemowi rządowych dopłat i wprowadzeniu pięciu nowych modeli, a zwłaszcza Marcha, Juke i Sereny, sprzedaż wzrosła o 7,7% do poziomu 645 320 sztuk.

W Europie Nissan zdobył 3,1% udziału w rynku - najwięcej od 1995 roku. Łącznie sprzedaż wzrosła o 13% do poziomu 555 924 samochodów. Głównym rynkiem Nissana w Europie jest Zjednoczone Królestwo, gdzie marka sprzedała 96 419 samochodów, a następnie Rosja z 84 288 sprzedanymi samochodami. Qashqai ma nadal znaczący wkład w wyniki Nissana w Europie. Jego sprzedaż wyniosła 235 462 sztuki - o 18% więcej niż w 2009 roku.

W Meksyku Nissan już po raz drugi znalazł się w czołówce rankingu sprzedaży z liczbą 189 518 samochodów. Wśród 10 najlepiej sprzedających się w Meksyku samochodów znalazły się 4 modele Nissana.

Grupa Renault

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |