Skip to content

Reklama

START arrow KONKURSY I PROMOCJE arrow Rusza nowa edycja Konkursu dla Szkolnych Kas Oszczędnościowych
Rusza nowa edycja Konkursu dla Szkolnych Kas Oszczędnościowych Utwórz PDF Poleć znajomemu
15.09.2010.
Do 15 listopada szkoły oraz drużyny harcerskie mogą przesyłać Zgłoszenia do Konkursu dla Szkolnych Kas Oszczędności (SKO). Celem Konkursu, organizowanego przez PKO Bank Polski, jest zaangażowanie uczniów w akcje zwiększające ich wiedzę i umiejętności oszczędzania. Szkoły lub drużyny, które wykażą się największą inwencją i pozyskają najwięcej środków otrzymają atrakcyjne nagrody – za zajęcie pierwszych trzech miejsc na etapie krajowym wyniosą odpowiednio: 30.000 zł, 20.000 zł oraz 10.000 zł.

Konkurs na nową formę skarbonki, loteria fantowa, a może test wiedzy na temat oszczędzania? Szkoły prześcigają się w wymyślaniu sposobów na kreatywne i pomysłowe zainteresowanie dzieci tematem oszczędzania. Pomysły, jakie można znaleźć w kronikach wysłanych w ramach Konkursu, zadziwiają różnorodnością i inwencją. Wśród prowadzonych akcji są także sposoby na pozyskanie środków finansowych – np. organizację zabawy karnawałowej czy loterię fantową. Co warto podkreślić, szkoły nie zapominają o działalności dobroczynnej. W ramach Konkursu SKO dzieci angażują się w takie aktywności jak m.in. zbiórka darów dla schronisk zwierzęcych czy też sprzedaż kartek wielkanocnych, z której dochód został przekazany na dom dziecka.

Za pełne pasji zaangażowanie oraz kreatywność w wymyślaniu działań angażujących uczniów w akcje SKO należą się nauczycielom wyrazy szacunku i wdzięczności. Jedną z form podziękowania opiekunom Szkolnych Kas Oszczędności jest organizowany co roku przez PKO Bank Polski Konkurs z okazji Dnia Edukacji Narodowej (14 października). Nauczyciele, którzy w szczególny sposób wykażą się aktywnością w ramach działań związanych z programem SKO, otrzymają specjalne odznaki oraz nagrody pieniężne.

Program Szkolnych Kas Oszczędności funkcjonuje od 75 lat (konkurs od ponad 40), a jego głównym celem jest edukacja ekonomiczna uczniów. Obecnie w programie Szkolnych Kas Oszczędności bierze udział ponad 140 tysięcy uczniów. Aby zwiększyć popularność SKO, a tym samym móc efektywniej pełnić swoją misję edukacyjną, PKO Bank Polski chce przenieść kasy i konkurs „Dziś oszczędzam w SKO - jutro w PKO“ do Internetu. Unowocześnienie SKO ma uatrakcyjnić w oczach młodzieży tę formę oszczędzania. Łącznie na nagrody w konkursie Bank przeznaczy 400.000 zł. Rozstrzygnięcie Konkursu SKO odbędzie się w październiku 2011 roku. Na stronie internetowej www.sko.edu.pl dostępny jest regulamin Konkursu oraz formularz zgłoszeniowy.

Zarówno Konkurs dla Szkolnych Kas Oszczędności, jak i Konkurs z okazji Dnia Edukacji Narodowej objęty jest honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz Związku Harcerstwa Polskiego.




Rys historyczny

W 1925 roku Minister Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, Stanisław Grabski, wydał okólnik głoszący, że młodzieży szkolnej należy wpajać umiejętność i zasady oszczędzania pieniędzy. Celowi temu służyć miało między innymi tworzenie Szkolnych Kas Oszczędności. Pierwsze z nich powołano w 1927 roku. 8 lat później kasy zostały objęte kuratelą Pocztowej Kasy Oszczędności, która po II wojnie światowej przekształcona została w Powszechną Kasę Oszczędności Bank Polski. W tym roku mija więc 75 lat, od kiedy PKO Bank Polski opiekuje się projektem SKO. Wystarczy przejrzeć kroniki wielu powstających w okresie międzywojennym szkół podstawowych, by przekonać się, że ich dyrektorzy za punkt honoru stawiali sobie stworzenie szkolnej kasy w kierowanej przez siebie placówce. Według dostępnych wpisów traktowane były one jako ważny element edukacji społecznej w rodzącej się po latach zaborów państwowości polskiej. Obecnie liczba placówek biorących udział w akcji oscyluje wokół 2 tysięcy. Swoje oszczędności na SKO regularnie wpłaca około 140 tysięcy uczniów. SKO to dla nich szansa, żeby opłacić wycieczkę czy zieloną szkołę. W roku szkolnym 2009/2010 całkowita suma zgromadzonych na książeczkach oszczędności wyniosła prawie 13 mln zł, a najlepsze szkoły zebrały grubo ponad 100 tysięcy złotych.


PKO Bank Polski
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |