Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Zmiany w polityce prywatności Facebooka - zmarnowana okazja?
Zmiany w polityce prywatności Facebooka - zmarnowana okazja? Utwórz PDF Poleć znajomemu
11.10.2010.
Facebook zapowiedział przed kilkoma dniami zmiany, które niebawem pojawią się w interfejsie portalu społecznościowego, w szczególności zmiany dotyczące systemu Grup. Według Marka Zuckerburga, Facebook po raz pierwszy ułatwi wymianę informacji z mniejszymi, bliższymi grupami naszych znajomych.  

Oprócz większej kontroli nad Grupami, wśród zmian zapowiadanych przez twórcę Facebooka, jest też panel zarządzania aplikacjami, który będzie pokazywał, jakie aplikacje mają dostęp do danych użytkownika.

Zdaniem ekspertów w Sophos, zmiany, mimo że idą w kierunku zwiększenia poziomu ochrony informacji osobistych online, zamiast bezpieczeństwa mogą tylko wprowadzić dodatkową złożoność. Według Paula Ducklina, kierownika ds. technologii w Sophos, najnowsze zmiany w Facebooku to kolejna zmarnowana okazja.

„Dodanie związanych z bezpieczeństwem paneli i przycisków to jakiś początek, ale Facebook powinien dokonać prawdziwych zmian u podstaw, aby zapewnić bezpieczeństwo.”

Jego zdaniem, w Facebooku należy wprowadzić model opt-in, w którym użytkownik może zalogować się równie łatwo, jak dziś, ale nie może wiele zrobić dopóki nie uaktywni poszczególnych funkcji. W ankiecie przeprowadzonej przez Sophos w tym roku*, 93% respondentów wybrało model opt-in zamiast opt-out i dzielenie się swoimi informacjami z innymi.

„Nie ma wątpliwości, że akcjonariusze Facebooka, którzy z niecierpliwością czekają na wprowadzeniem po raz pierwszy akcji spółki do obrotu giełdowego, chcą zmaksymalizować ilość użytkowników oraz otwartość i dostępność zamieszczanych na portalu informacji,” kontynuował Ducklin. „Ale z punktu widzenia długoterminowych zysków, lepszym wyjściem byłoby przyjęcie polityki opt-in już teraz, zanim instytucje legislacyjne zmuszą Facebooka do zmiany.”

Więcej informacji można znaleźć na blogu Sophos pod adresem:
http://www.sophos.com/blogs/duck/g/2010/10/07/facebook-privacy-missed-opportunity/


* Ankieta przeprowadzona przez Sophos w maju 2010 roku. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie Sophos:
http://www.sophos.com/pressoffice/news/articles/2010/05/opt-privacy.html


Sophos
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |