Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Zarządzanie firmowym serwerem jest prostsze niż myślisz
Zarządzanie firmowym serwerem jest prostsze niż myślisz Utwórz PDF Poleć znajomemu
10.11.2010.

Do zarządzania serwerem nie jest konieczna zatrudnianie webmastera. Nowoczesne narzędzia  rozwijane przez usługodawców i podstawowa wiedza o usługach wirtualnych, wystarczą do zarządzania hostingiem, a wykorzystanie najważniejszych funkcjonalności, nie powinno sprawiać trudności.

Dlatego wybierając usługę warto sprawdzić, jak wygląda m.in.:
dzielenie powierzchni dyskowej. Ten parametr należy dostosować w zależności od tego, jak będzie wykorzystywany hosting. Przydział większej powierzchni na potrzeby poczty e-mail jest konieczny, gdy firma potrzebuje wielu kont e-mail lub gdy przesyła i odbiera duże załączniki (np. grafiki, multimedia). Z kolei więcej powierzchni WWW potrzeba, gdy serwis zawiera bogatą galerię, wzbogacony jest np. o materiały video albo gdy na serwerze znajduje się archiwum firmowych plików.
przekierowywanie domen na serwer. Ich konfiguracja jest niezbędna, aby w ramach serwera funkcjonował nie tylko serwis WWW, ale także poczta elektroniczna.
tworzenie kont pocztowych i FTP. Łatwe tworzenie kont dla pracowników jest konieczne, by umożliwić im wykonywanie obowiązków oraz zapewnić dostęp do niezbędnych materiałów na serwerze. Warto wybrać usługodawcę, który nie ogranicza liczby kont w ramach serwera, gdyż w innym przypadku mogłoby to uniemożliwić stworzenie konta np. dla nowego pracownika. Zaletą jest także udostępnianie managera FTP, który jest dostępny z poziomu strony WWW, czyli nie wymaga instalowania na komputerze (np. Active.FTP w nazwa.pl).
zarządzanie hasłami dostępowymi. Wpływają one na bezpieczeństwo usługi. W utworzeniu dobrego hasła pomocny jest miernik siły, informujący, czy wybrany szyfr spełnia wymogi bezpieczeństwa. Z uwagi na to, że hasło powinno być zmieniane często (przynajmniej raz w miesiącu) ważne jest, by operacja ta nie sprawiała trudności.
dostęp do statystyk usługi. Statystyki pozwalają na bieżąco śledzić stopień wykorzystania usługi np. powierzchni dyskowej. Dzięki temu administrator zawsze ma możliwość zmiany dostosowania parametrów do istniejącego zapotrzebowania, np. oddelegowując więcej miejsca na pocztę elektroniczną, kosztem przestrzeni WWW.
Aby ułatwić posługiwanie się narzędziami, profesjonalni usługodawcy, zamieszczają w swoich serwisach WWW, centra pomocy. Można w nich dowiedzieć się, jak zarządzać usługami. W ten sposób użytkownik jest w stanie szybko znaleźć odpowiedź na wszystkie pytania. Warto sprawdzić, czy usługodawca oferuje taką pomoc i czy jest ona przygotowana w sposób sumienny oraz zrozumiały.
W celu sprawdzenia czy oferowane przez usługodawcę oprogramowanie spełnia wszystkie oczekiwania warto poznać opinie, które pojawiają się na forach internetowych. Jednak lepszym sposobem jest test usługi, co wcale nie musi wiązać się z kosztami. Usługodawcy (np. serwis nazwa.pl) umożliwiają bezpłatne testowanie swoich usług wraz z możliwością korzystania z całego pakietu narzędzi ułatwiających wykorzystanie serwera. W zależności od wybranego usługodawcy taki test trwać może nawet pół roku.

Autor:
Alicja Marciniak - Wabik – Kierownik Sekcji Marketingu w NetArt (
www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2006 roku. Zajmuje się tworzeniem strategii marketingowej firmy oraz organizacją i koordynacją pracy zespołu marketerów. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.


WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |