Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Wybór serwera przez agencję na potrzeby klienta
Wybór serwera przez agencję na potrzeby klienta Utwórz PDF Poleć znajomemu
07.07.2010.


Przedsiębiorstwa zazwyczaj zwracają się do agencji reklamowych w celu stworzenia strony internetowej odnośnie działalności bądź organizowanej akcji promocyjnej. Aby firma mogła wykonać takowe zlecenie, niezbędny jest wybór odpowiednich usług wirtualnych, będących zapleczem serwisu klienta. Jedną z nich jest serwer, czyli usługa utrzymująca oraz udostępniająca przeglądarkom internetowym wszystkie elementy tworzące witrynę. Na co zwrócić uwagę wybierając hosting, na którym znajdzie się strona WWW klienta?

Przede wszystkim należy dobrać odpowiednią powierzchnię dyskową. Warto przy tym zwrócić uwagę, czy tworzona strona WWW dotyczy firmy, czy sezonowej akcji promocyjnej. W pierwszym przypadku niezbędna będzie większa pojemność, gdyż zapewne w ramach usługi utworzone zostaną firmowe konta poczty e-mail dla pracowników. Natomiast, jeżeli witryna odnosi się do akcji promocyjnej, założyć można, iż klient posiada już usługę, na której ulokowana jest korespondencja. W obu przypadkach niezmiernie ważne jest, aby hostingodawca umożliwiał dowolne dysponowanie powierzchnią usługi. Kolejną kwestią, którą należy przeanalizować, jest transfer (czyli ilość danych, które mogą zostać przesłane do i z serwera). Bez względu na typ tworzonej strony WWW, powinien on być rozliczany w skali roku. Zdarza się bowiem, że usługodawca podaje roczną wysokość transferu, natomiast rozlicza go miesięcznie, co jest bardzo niekorzystne. Serwis opisujący daną akcję promocyjną z założenia będzie miał wyższą odwiedzalność w okresie jej trwania i reklamowania. Jednak należy zauważyć, iż w tym czasie również strona WWW firmy będzie cieszyła się większą odwiedzalnością. W związku z tym, jeżeli transfer rozliczany byłby miesięcznie, istnieje prawdopodobieństwo przekraczania go w okresach prowadzenia akcji reklamowych oraz niewykorzystania w pozostałych.
Ważny jest także wybór dla klienta hostingu, na który istnieje możliwość przekierowania dowolnej liczby domen. Dzięki temu na serwerze znajdować będzie się mogło kilka witryn, a do każdej z nich prowadzić wiele adresów WWW. Aspekt ten jest istotny nawet jeżeli realizowany projekt obejmuje jeden serwis, do którego prowadzić będzie pojedyncza domena. Hosting jest bowiem nabywany w modelu abonamentowym. Jeżeli więc agencja wybierze usługę, na której znaleźć mogą się jeden czy dwa adresy WWW i w trakcie trwania jej okresu abonamentowego zleceniodawca zdecyduje się na stworzenie kolejnej witryny, ponieść będzie musiał dodatkowe koszty, związane z zakupem kolejnego hostingu.
Podejmując decyzję dotyczącą zakupu serwera dla klienta, agencja powinna wziąć pod uwagę wiele aspektów. Ważne jednak, aby parametry hostingu analizować niejako „przyszłościowo” - czyli brać pod uwagę różne działania, które klient mógłby w przyszłości podjąć w ramach usługi, np. założenie kolejnej strony WWW. O tym jak wybrać serwer można przeczytać na Blogu NetArt pod adresem: http://blog.nazwa.pl/2010/05/17/jak-zamowic-serwer-krok-po-kroku/.

Autor: Daniel Kotyrasmarketingowiec, autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji marketingowej w najważniejszych polskich dziennikach, tygodnikach oraz miesięcznikach gospodarczych i branżowych. Obecnie – Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt (
www.nazwa.pl ). Firma jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Został także wyróżniony Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.



WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |