Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow WebDefiner - definicja użytecznego serwisu według Hypermedia Isobar
WebDefiner - definicja użytecznego serwisu według Hypermedia Isobar Utwórz PDF Poleć znajomemu
15.12.2010.
Agencja komunikacji zintegrowanej Hypemedia Isobar opracowała narzędzie analityczne o nazwie WebDefiner, które pozwala określić w sposób ilościowy intuicyjną strukturę poszczególnych stron WWW.

 WebDefiner weryfikuje mapę intuicyjnego rozmieszczenia informacji i funkcjonalności dla serwisów WWW. Metodologia wykorzystana do projektu tego narzędzia była obiektem badań innych projektantów, natomiast wartością dodaną, opracowaną przez Hypermedia Isobar jest stworzenie praktycznego narzędzia analitycznego i włączenie go do etapu procesu projektowego.

Istniejące standardy związane z  projektowaniem stron internetowych zakładają, że logo znajduje się w lewym górnym rogu, a wyszukiwarka w prawej części strony. Wiele elementów serwisów ma swoje optymalne pozycje, w których użytkownicy ich intuicyjnie poszukają. WebDefiner pozwala identyfikować takie obszary i określać najlepszą lokalizację poszczególnych elementów. Efektem tego jest to, że użytkownicy odwiedzający stronę zaprojektowaną przy użyciu WebDefiner mają poczucie, że wszystko jest na swoim miejscu. Taki odbiór przekłada się na pozytywną ocenę serwisu i produktów w nich prezentowanych.

- Strony internetowe są jak samochody, jeśli użytkownik nauczy się obsługi jednej strony, to prawdopodobnie poradzi sobie z większością innych. Tak jak u kierowców tak i u internautów  dochodzi do wytworzenia pewnych schematów poznawczych, które krystalizują się na bazie doświadczeń z sieci. To one kierują internautą podczas wizyty na stronie WWW i określają zestaw oczekiwań w stosunku w  do układu treści i jej funkcjonalności - mówi Jarosław Rzepecki Information Architecture / Team Leader w Hypermedia Isobar i dodaje: -  WebDefiner umożliwia identyfikację tych schematów i dostarcza wiedzę na temat oczekiwanych standardów rozkładu treści. Pozwala w sposób ilościowy określać oczekiwania internautów, a dzięki temu strony projektowane w Hypermedia Isobar jeszcze trafniej odpowiadają na potrzeby użytkowników. Należy jednak dodać, że schematy poruszania się po serwisach, nie są natywne dla wszystkich stron WWW, najczęściej definiowalne są one w serwisach danego segmentu lub tematyki.

Hypermedia Isobar opracowała  „Raport z analizy bankowych portali internetowych” przy wykorzystaniu narzędzia WebDefiner. Na jego podstawie można określić optymalne rozmieszczenie treści i funkcjonalności na stronie banku posiadającego szeroki wachlarz usług. W analizie uwzględniono banki polskie i zagraniczne. Dzięki temu można dostrzec różnice w poziomie rozwoju standardów architektury informacji w Polsce, Europie zachodniej i USA. Raport stanowi kompletny ogląd efektów pracy WebDefinera i jest dostępny za darmo na stronie http://www.hypermediaisobar.pl/webdefiner wraz z animacją, która przedstawia krok po kroku  jego proces działania.

Hypermedia
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |