Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Wartość inwestycyjna domen
Wartość inwestycyjna domen Utwórz PDF Poleć znajomemu
25.08.2010.

Wysokie ceny sprzedawanych domen wzbudzają coraz większe zainteresowanie serwisów informacyjnych i rozpalają wyobraźnię osób szukających szybkiego zysku. Jednym z nowych sposobów zarabiania jest działalność inwestycyjna na rynku domen internetowych. Zyski z tego tytułu potrafią osiągać zawrotną wysokość. Można tu podać kilka domen, które w ostatnich latach zostały nabyte za kilka milionów dolarów: diamonds.com - 7 500 000 $, beer.com - 7 000 000 $, toys.com - 5 100 000 $.

Powyższe ceny prawdopodobnie jeszcze przez długi czas będą nieosiągalne dla domen z rozszerzeniem .pl, jednak na polskim rynku domen również można dobrze zarobić. Na poparcie tej tezy warto wymienić, takie domeny jak orange.pl, która została odkupiona od agencji reklamowej za ok. 500 000 PLN oraz domeny innych operatorów telefonii komórkowej, czyli plus.pl i era.pl, kupione kolejno za ok. 250 000 PLN i 100 000 PLN. Innymi przykładami mogą być domeny generyczne takie, jak urlopy.pl (400 000 PLN) i kino.pl (150 000 PLN). Należy jednak pamiętać, że ceny powyższego kalibru są osiągane dość rzadko i często są podawane nieoficjalnie. Powszechniejsze są ceny w granicach od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Kto może zostać inwestorem? Każdy! Na sukces w tym biznesie składają się wiedza, wyczucie i szczęście. Dzięki niskim kosztom początkowym rozpoczęcie przygody z inwestowaniem w domeny nie powinno stanowić najmniejszej trudności. Rejestrując adres np. w serwis nazwa.pl można go pozyskać na pierwszy rok za darmo. Przedłużenie jego ważności to wydatek od 50 do 100 zł. Dzięki temu w swoim domenowym portfolio można mieć wiele adresów.
W jakie domeny warto inwestować? Powyższe przykłady pokazują, że najlepiej można zarobić na tzw. adresach generycznych, czyli zawierających popularne słowa. Z uwagi na łatwość zapamiętania pomagają one w promocji firmy i jej produktów. Dzięki temu są atrakcyjne dla przedsiębiorstw.
Jak zarabiać? W zależności od okoliczności i jakości posiadanych domen można obrać dwie strategie. Pierwsza polega na szybkim pozbywaniu się zakupionych adresów. Wyklucza to często duży zysk, ale pozwala także uniknąć kosztów kolejnych przedłużeń. Drugi sposób to traktowanie domeny, jak lokaty i sprzedaż jej dopiero, gdy znajdzie się zainteresowany kupnem, który zaoferuje atrakcyjną ofertę. Bez względu na wybraną opcje niezbędne będzie opublikowanie oferty sprzedaży na profesjonalnej platformie, jaką jest np. Giełda Domen serwisu nazwa.pl. Ułatwi to potencjalnym nabywcom zainteresowanie się domeną.

Autor: Beata Mosór – Kierownik Sekcji Public Relations w NetArt (
www.nazwa.pl ). Zajmuje się koordynacją prac PRowych, budowaniem wizerunku w mediach oraz szeroko pojętą promocją. Firma NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.



WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |