Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Ujawniamy statystyki największej sieci telefonii internetowej w Polsce
Ujawniamy statystyki największej sieci telefonii internetowej w Polsce Utwórz PDF Poleć znajomemu
10.03.2010.
3 miliony połączeń miesięcznie i 20 tysięcy w jednej tylko godzinie – Gadu-Gadu to największa sieć telefonii VoIP w Polsce, będąca liderem we wprowadzaniu masowych rozwiązań audio-wideo. Ujawniamy statystyki pokazujące wzrost korzystania z taniej telefonii internetowej w komunikatorze GG, używanego przez ponad 10 milionów osób.

GG uruchomiło własną telefonię internetową w 2006 roku. Mało kto wie, że to właśnie GG - kiedyś utożsamiane tylko z komunikatorem do szybkich rozmów tekstowych - jest liderem we wprowadzaniu nowych rozwiązań VoIP na polskim rynku. Stereotyp „tekstowego gadu-gadu” to już historia, o czym świadczą najnowsze statystyki i używalność audio-wideo przez użytkowników komunikatora.

Przez ostatnie cztery lata VoIP w GG dynamicznie się rozwinął, wprowadzono wiele innowacyjnych na polskim rynku usług, jak np. codzienne, bezpłatne rozmowy telefoniczne w ramach HAPPY HOURS – 3 godziny dziennie darmowych rozmów, a nawet bezpłatne weekendy. Do dzisiaj użytkownicy GG mogą każdego dnia telefonować bezpłatnie z komunikatora na polskie numery telefonów stacjonarnych, nie naruszając domowego budżetu, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć np. na szybkie łącze internetowe czy komputer.

Dodatkową przydatną funkcją – bezpłatną – z jakiej mogą korzystać użytkownicy VoIP w Gadu-Gadu, jest poczta głosowa, wbudowana w komunikator. To solidny odpowiednik poczty głosowej, jaką znamy z telefonii komórkowej. Pozostawione pod naszą nieobecność przy komputerze wiadomości od znajomych, możemy w dowolnej chwili odsłuchać w komunikatorze.

W czerwcu 2007 GG jako pierwsza sieć VoIP w Polsce uruchomiła usługę Fajny Sygnał Oczekiwania (tzw. granie na czekanie) – odgrywanie ulubionej wybranej piosenki podczas oczekiwania na połączenia telefoniczne na numerze stacjonarnym i od innych użytkowników komunikatora Gadu-Gadu. W momencie uruchamiania tej usługi, podobne rozwiązania były dostępne TYLKO u operatorów telefonii komórkowej GSM.

Także jako pierwsza sieć VoIP w Polsce, w październiku 2008 GG wprowadziło rozmowy głosowe HD w oparciu o technologię i kodeki GIPS. Do dzisiaj GG jest liderem w zakresie technologii VoIP, które oparte są na sprawdzonych globalnych rozwiązaniach, dla przykładu firmy GIPS, dostawcy VoIP dla największych światowych usług telekomunikacyjnych. Technologia ta zapewnia wysokiej jakości rozmowy audio-wideo i dostępna jest w najnowszych wersjach komunikatora Gadu-Gadu 10 – http://komunikator.gadu-gadu.pl

W lipcu 2009 GG wprowadziło rozmowy wideo pomiędzy użytkownikami GG. Obecnie ponad połowa użytkowników VoIP w Gadu-Gadu korzysta z rozmów wideo w GG, urozmaicając w ten sposób rozmowy tekstowe i głosowe. Gadu-Gadu jest teraz bardziej obrazowe.

Najnowszą usługą upowszechniającą masowo VoIP jest wprowadzona pod koniec lutego www.gaducha.pl - pierwsza tego typu usługa w Polsce, która pozwala cieszyć się najtańszymi połączeniami telefonicznymi bez konieczności korzystania ze słuchawek i mikrofonu. Dzięki Gaducha.pl usługi telefonii VoIP stały się bardziej powszechne i dostępne bez specjalistycznego okablowania, dla wszystkich internautów i nie tylko (z Gaduchy można skorzystać np. również z telefonu komórkowego).

1,5 mln aktywnych użytkowników* miesięcznie dzwoni do swoich znajomych korzystając z technologii VoIP udostępnianej przez GG Network, producenta komunikatora Gadu-Gadu. Ponad połowa korzysta z połączeń wideo.

Zakres możliwości, prostota obsługi telefonii VoIP w Gadu-Gadu, sprawiają, że jest to coraz częściej wybierana przez użytkowników telefonia na co dzień, a niebywale niskie koszty połączeń oraz oferta bezpłatnych rozmów czynią z Gadu-Gadu podręczny, masowy telefon z większymi możliwościami od kosztownej telefonii tradycyjnej.

Więcej o VoIP na http://rozmowyglosowe.gadu-gadu.pl/

STATYSTYKI – VoIP w Gadu-Gadu – podsumowanie:

3 miliony połączeń miesięcznie
20 tysięcy połączeń w jednej tylko godzinie
1,5 mln aktywnych użytkowników
0,5 mln skrzynek poczty głosowej

* (aktywny użytkownik: wykonał minimum 1 połączenie w okresie 3 miesięcy)

GG Network
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |