Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Szczegóły psujące stronę WWW
Szczegóły psujące stronę WWW Utwórz PDF Poleć znajomemu
19.01.2011.

Firmowa witryna internetowa ma służyć przedsiębiorstwu do pozyskiwania Klientów. Jednak nieprzemyślana, niedopracowana lub zaniedbana strona może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Jakie elementy mogą popsuć stronę WWW?

Brak estetyki. Niedopasowanie elementów, takich jak kolorystyka i czcionki, potrafi skutecznie odciągnąć uwagę Internauty od zamieszczonych na stronie informacji. Należy unikać sytuacji, gdy czcionka niewystarczająco wyróżnia się na wybranym tle. Błędem jest także stosowanie rażących kolorów, które męczą wzrok czytelnika. Lepszym wyborem są stonowane kolory i popularne kroje czcionek.

Nieaktualność treści. Nieobowiązujące cenniki, opisy nieoferowanych już produktów i usług, a przede wszystkim nieaktualne dane kontaktowe wpływają negatywnie na postrzeganie przedsiębiorstwa, a także utrudniają skorzystanie z jego oferty. Rozwiązaniem jest stosowanie systemu zarządzania treścią tzw. CMS. Umożliwia on samodzielne modyfikowanie zawartości witryny, również tym użytkownikom, którzy nie znają języków programowania (HTML, PHP). Narzędzie takie (np. Active.CMS w serwisie nazwa.pl) powinno być udostępnione za darmo wraz z usługą Strony WWW.

Brak informacji. Gorsze od znalezienia nieaktualnych informacji jest nieznalezienie ich w ogóle. Strona WWW, która nie zawiera pakietu podstawowych wiadomości o firmie i jej ofercie, jest bezużyteczna dla Internauty. Dlatego należy pamiętać o zamieszczeniu w serwisie: danych kontaktowych, opisów oferty, a także profilu przedsiębiorstwa, co pozwali potencjalnemu Klientowi lepiej poznać firmę.

Błędy w treściach. Nim informacje zostaną opublikowane na stronie należy je dokładnie sprawdzić pod kątem możliwej obecności błędów w pisowni i gramatyce. Takie pomyłki zaniżają ocenę merytoryczną serwisu, a firma może zostać odebrana jako mało profesjonalna. Niejasne opisy mogą również utrudniać zrozumienie ich przez odwiedzających. Dlatego warto kilkukrotnie sprawdzić poprawność serwisu.

Nieczytelny układ serwisu. Dla Internauty ważne jest, aby szybko dotarł do poszukiwanych informacji. Ułatwić mu to powinien przejrzysty układ menu oraz wyodrębnienie najważniejszych grup informacji w ramach osobnych zakładek (np. O firmie, Aktualności, Oferta, Galeria, Kontakt). Warto pamiętać o metodzie „trzech kliknięć”. Zgodnie z nią, do każdego elementu w serwisie, użytkownik powinien się dostać wykonując nie więcej niż 3 kliknięcia myszą.

Brak płynności. Długi czas ładowania się strony lub zawartych w niej elementów (animacji, grafik) utrudnia korzystanie z serwisu. Dlatego kluczowe znaczenie ma wybór odpowiedniego hostingu. Aby uniknąć trudności w późniejszym czasie, należy od razu wybrać usługę wysokiej jakości, czyli taką, która wyróżnia się wysokimi parametrami (m.in.: powierzchnia dyskowa, transfer, czas użycia systemu). Warto również skorzystać z możliwości darmowego testowania usługi, która trwa zazwyczaj 14 dni, niektórzy usługodawcy (np. serwis nazwa.pl) oferują półroczny test.

Autor: Natalia Niebielska - Kierownik Sekcji Public Relations w NetArt (www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2007 roku. Zajmuje się organizacją i koordynacją prac PRowych oraz promocją i budowaniem wizerunku NetArt w mediach. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad milion Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także dwukrotnie wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

NetArt

WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |