Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Serwisy aukcyjne vs giełdy domen - co wybrać?
Serwisy aukcyjne vs giełdy domen - co wybrać? Utwórz PDF Poleć znajomemu
04.08.2010.

Chcąc pozyskać atrakcyjny adres WWW na rynku wtórnym, przedsiębiorstwa stają przed wyborem, gdzie go kupić. Jako najczęściej wybierane rozwiązania, można wskazać popularne serwisy aukcyjne (takie jak Allegro.pl) lub profesjonalne platformy (jak np. Giełda Domen serwisu nazwa.pl). Decyzja o tym, gdzie dokonać transakcji nie powinna być podejmowana pochopnie. Oba rozwiązania mają swoje lepsze i gorsze strony. Warto je poznać.

Internauci przyzwyczaili się już do zakupów w serwisach aukcyjnych. Prostota obsługi i duża dostępność różnych dóbr sprzyja ich popularyzacji. Jednak łatwość obsługi i brak kosztów wiąże się z pewnymi zagrożeniami, które w przypadku obrotu domenami, potrafią być bardzo dotkliwe. Najważniejszym jest ryzyko związane z oszustwem. Kupujący może nie otrzymać adresu WWW, za który zapłacił. Zwłaszcza jeżeli podmiot, który opublikował ofertę sprzedaży domeny nie jest jej Abonentem. Zakup na aukcji zawsze obarczony jest pewnym ryzykiem. W przypadku domen, których wartość sięga kilkuset tysięcy złotych, jest ono nie do zaakceptowania. Kolejnym minusem jest czasochłonny proces rejestracji w serwisie. Otrzymanie dokumentów, zawierających niezbędne kody, może zająć nawet tydzień. Jest to kłopotliwe w przypadku, gdy kupujący chce jak najszybciej zdobyć atrakcyjny adres i wyprzedzić innych chętnych.
Problemu tego nie ma na profesjonalnych giełdach domen. Cały proces rejestracji zajmuje jedynie kilka minut. Wraz z popularyzacją handlu zarejestrowanymi domenami wzrasta ich popularność. Są to profesjonalne serwisy poświęcone obsłudze rynku wtórnego domen. Największą ich zaletą jest wysoki poziom bezpieczeństwa od strony prawnej, finansowej i technologicznej. Wszystkie wystawione domeny utrzymywane są u operatora, co gwarantuje, że sprzedający mają pełne prawo do dysponowania sprzedawanymi adresami. Kolejnym zabezpieczeniem jest pośredniczenie operatora w przekazywaniu należności. Kupujący wpłaca środki na konto usługodawcy, a ten przekazuje je sprzedającemu po dopełnieniu obowiązków związanych z przeprowadzeniem cesji, czyli zmianą Abonenta domeny. Kupując lub sprzedając adres WWW w serwisie aukcyjnym można nie dopilnować tych formalności, zwłaszcza jeżeli nie ma się doświadczenia w handlu domenami. Bezpieczeństwo musi kosztować, w związku z tym zarzucane jest giełdom domen nakładanie wyższych prowizji, które wynoszą około 10% ceny sprzedaży. Opłatę tą jednak, podobnie jak w przypadku serwisów aukcyjnych, ponosi sprzedający. Warto jednak zwrócić uwagę, że niektóre giełdy domen (np. ta w serwisie nazwa.pl) organizują akcje promocyjne, w których obniżają lub całkowicie znoszą prowizje. Więcej na temat rynku wtórnego domen można przeczytać na Blogu NetArt pod adresem: http://blog.netart.pl/2010/05/06/domena-internetowa-%E2%80%93-bezpieczna-forma-inwestycji-w-dobie-kryzysu/.

Alicja Marciniak – Kierownik Sekcji Marketingu w NetArt (
www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2006 roku. Zajmuje się tworzeniem strategii marketingowej firmy oraz organizacją i koordynacją pracy zespołu marketerów. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.


WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |