Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Przedłużenie ważności domeny
Przedłużenie ważności domeny Utwórz PDF Poleć znajomemu
24.03.2010.

Domena zazwyczaj rejestrowana jest na roczny okres abonamentowy. Po tym czasie przedsiębiorstwo może dokonać jej prolongaty, bądź zrezygnować z usługi. Często jednak firmy zapominają o przedłużeniu domeny, przez co mogą ją stracić. Może to być znacząca strata, gdyż wartość domen dla firmy często przekracza kwotę, którą należy wnieść za jej przedłużenie. Warto więc wiedzieć: na jaki czas firma może przedłużyć usługę; kiedy, z jakim wyprzedzeniem i w jaki sposób może dokonać jej prolongaty, a także jak może odzyskać domenę, gdy zapomniała o jej przedłużeniu.

Maksymalny czas na jaki można przedłużyć domenę uzależniony jest od jej typu. Przykładowo dla domeny polskiej jest to rok, a dla globalnej 10 lat. Natomiast domenę .eu Abonent może prolongować na nieograniczoną liczbę lat. Warto zaznaczyć, że jednorazowa opłata za przedłużenie domeny odpowiada jednemu okresowi abonamentowemu. Dlatego jeśli firma chce równocześnie prolongować domenę na więcej niż jeden rok, musi powtórzyć ten proces kilkakrotnie. Korzystna także może okazać się wiedza, dotycząca terminu wcześniejszego przedłużenia ważności domeny. Przykładowo w nazwa.pl dla każdej zarejestrowanej domeny, na 28 dni przed upływem jej okresu rozliczeniowego, generowana jest faktura pro forma. Faktura ta wysyłana jest w celu opłacenia domeny, pocztą elektroniczną w formacie PDF oraz pocztą tradycyjną w formie papierowej. Istnieje również możliwość dokonania tej procedury w terminie wcześniejszym. Wystarczy skontaktować się z biurem obsługi klienta i zgłosić chęć przedłużenia ważności domeny, bądź zrobić to samodzielnie za pośrednictwem Panelu Klienta.
Gdy zdarzyła się sytuacja, w której firma zapomniała o przedłużeniu ważności domeny, konieczne jest, aby niezwłocznie podjęła działania mające na celu odzyskanie adresu. W przypadku domeny .pl, jeśli w czasie od 1 – 10 dni przedsiębiorstwo zorientuje się, że domena wygasła, odzyskanie jej nie powinno stanowić dużego kłopotu. Wystarczy tylko opłacić domenę na kolejny rok i przedstawić rejestratorowi potwierdzenie przelewu. Większym problemem może okazać się próba odnowienia domeny po upływie 14 dni od momentu jej wygaśnięcia. Polskie domeny po upływie okresu abonamentowego poddawane są kwarantannie, która trwa około 15 dni. Warto wtedy śledzić, czy domena jest już dostępna do ponownego zarejestrowania. Jeśli tak, należy niezwłocznie złożyć zamówienie oraz wpłacić środki pieniężne na konto rejestratora. Natomiast domeny globalne, po wygaśnięciu blokowane są na 75 dni. Jednak tylko przez okres 30 dni, dotychczasowy Abonent ma możliwość dokonania opłaty za domenę i użytkowania jej przez kolejny okres rozliczeniowy. W przypadku wygaśnięcia ważności domeny .eu jest ona usuwana w ostatnim dniu tego samego miesiąca. Do tego czasu Abonent może dokonać wpłaty, a ważność domeny zostanie automatycznie przedłużona. Istnieje również możliwość reaktywacji domeny .eu (odpłatnie), jednakże nie później niż na 40 dni od daty jej usunięcia.
Skutki nie przedłużenia domeny mogą być bardzo dotkliwe dla firmy. Przede wszystkim przestaje działać firmowy serwis internetowy oraz poczta elektroniczna. Wiąże się to ze stratami zarówno finansowymi, jak i wizerunkowymi przedsiębiorstwa.

Autor: Katarzyna Sekunda - Piszczek - Dyrektor ds. Obsługi Klienta w NetArt (
www.nazwa.pl ). Obecna w firmie od 2002 roku. Pełni nadzór nad kilkudziesięcioosobowym zespołem zajmującym się bezpośrednią i pośrednią obsługą klienta. Dba o najwyższy poziom jakości wsparcia świadczonego przez pracowników BOK, np. poprzez opracowywanie planów szkoleń.
.


O firmie:
Firma NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |