Nowy cennik Allegro cieszy konkurencję |
08.11.2011. | |
Ostatnie decyzje serwisu Allegro o obniżeniu cen za wystawienie przedmiotu z jednoczesnym znaczącym podniesieniem prowizji od sprzedaży spowodowały mocny sprzeciw użytkowników. Na forach wrze, powstają strony www i facebookowe profile zrzeszające niezadowolonych. Sprzedawcy są rozżaleni i zaczynają aktywnie szukać alternatywy.
- W ciągu ostatnich dni dzienna liczba zakładanych kont na Aukcjuszu wzrosła o 300%. Może to wynikać ze zmian, które wprowadza konkurencja,– mówi Konrad Sobiczewski, właściciel Aukcjusz.pl Aukcjusz powstał w 2010 roku i od samego początku, bardzo szybko umacnia swoją pozycję w rankingach portali aukcyjnych. W ciągu ostatnich miesięcy dynamika przyrostu liczby aukcji jest, w co trudno uwierzyć, większa niż na Allegro. Aukcji przybywa nie tylko szybciej, ale też obiektywnie więcej - w ciągu pół roku Aukcjusz zyskał około 1,6 mln nowych rzeczy, zaś Allegro tylko 1,3 mln. Według serwisu Aukcjostat.pl Aukcjusz jest drugim portalem aukcyjnym w Polsce. – W tej chwili mamy prawie 3 mln aukcji. Co dla nas ważne, na naszych aukcjach jest ponad 2 miliony unikatowych przedmiotów, których nie ma na żadnym innym portalu aukcyjnym – dodaje Konrad Sobiczewski. Według danych podawanych przez serwis aukcjostat.pl Aukcjusz posiada 12% rynku aukcyjnego w Polsce i znajduje się w pierwszej trzydziestce w światowym rankingu serwisów aukcyjnych. Być może spowodowane jest to zindywidualizowaną ofertą skierowaną do sklepów internetowych, darmowym wystawianiem aukcji i łatwością komunikacji z portalem – m.in. czatem on-line z teamem Aukcjusza, doradztwem telefonicznym. Takie ludzkie, niekorporacyjne podejście jest bardzo cenione przez polskich użytkowników, którzy nie lubią rozmawiać z automatem – mówi Konrad Sobiczewski. Wyróżnikiem portalu są innowacyjne funkcje takie jak aukcje video, które ułatwiają kupującym zapoznanie się wybranym przedmiotem oraz rozbudowany moduł społecznościowy, dzięki któremu sprzedawcy mogą budować trwalsze relacje z klientami. Czas pokaże jak zmiany wprowadzone na Allegro wpłyną na polski rynek zakupów on-line. Aukcjusz |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |