Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Młodzi do smartfonów
Młodzi do smartfonów Utwórz PDF Poleć znajomemu
19.08.2015.


GlobalWebIndex to największa na świecie firma badająca rynek konsumenta cyfrowego. W opublikowanym w 2015 roku raporcie pada pytanie: ile godzin dziennie spędzasz, korzystając z internetu mobilnego? Poniżej znajdziecie odpowiedzi z uwzględnieniem Europy i Polski.


Badanie obejmowało swoim zasięgiem osoby w przedziale wiekowym od 16–64 r. ż. Badano następujące regiony: Azję (region Pacyfiku), Europę, Amerykę Łacińską, Bliski Wschód i Afrykę oraz Amerykę Północną.

 Młodzi kontra starzy

 W ścisłej czołówce korzystania z internetu mobilnego, i jest to tendencja na całym świecie, są ludzie młodzi, w wieku od 16–24 lat. To właśni oni spędzają dziennie najwięcej czasu, korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Różnice między młodszym i starszym pokoleniem internautów są najbardziej widoczne w Europie i Ameryce Północnej, gdzie osoby w wieku 16–24 lat surfują w internecie 6 razy dłużej niż starsze pokolenie w przedziale wiekowym 55–64 lata.

 Poniżej szczegółowe dane dotyczące wieku i czasu spędzanego na korzystaniu z internetu mobilnego:

 

Wiek: 16–24 r. ż.

Azja (region Pacyfiku) – 3,1 h

Europa – 2,8 h

Ameryka Łacińska – 4,2 h

Bliski Wschód i Afryka – 4,5 h

Ameryka Północna – 3,3 h

 

Wiek: 25–34 r. ż.

Azja (region Pacyfiku) – 2,8 h

Europa – 2,1 h

Ameryka Łacińska – 3,8 h

Bliski Wschód i Afryka – 3,7 h

Ameryka Północna – 2,5 h

 

Wiek: 35–44 r. ż.

Azja (region Pacyfiku) – 2,2 h

Europa – 1,3 h

Ameryka Łacińska –  3,1 h

Bliski Wschód i Afryka – 2,7 h

Ameryka Północna – 1,7 h

 

Wiek: 45–54 r. ż.

Azja (region Pacyfiku) – 1,4 h

Europa – 0,7 h

Ameryka Łacińska –  2,2 h

Bliski Wschód i Afryka – 1,9 h

Ameryka Północna – 0,9 h

 

Wiek: 55–64 r. ż.

Azja (region Pacyfiku) – 0,8 h

Europa – 0,5 h

Ameryka Łacińska –  1,5 h

Bliski Wschód i Afryka – 1,1 h

Ameryka Północna – 0,5 h

 

Wysoka pozycja Ameryki Łacińskiej, Afryki i Bliskiego Wschodu

 Zaskakujący może być fakt, że pod względem zużycia internetu mobilnego wysoko plasują się: Ameryka Łacińska, Afryka i Bliski Wschód. Wyjaśnienie jest dość proste – w tamtych regionach smartfony to często jedyne urządzenia z dostępem do internetu.

 Polska średnia

 Polacy korzystają z internetu mobilnego średnio 1,8 godziny dziennie, głównie za pomocą smartfonów (46 proc.) z dostępem do szybkiego internetu mobilnego np. od Inea.pl. Przeglądają strony www, oglądają wideo w serwisach informacyjnych oraz na YouTube, a przede wszystkim korzystają z mediów społecznościowych (Facebook, NK.pl, Instagram, Twitter) i komunikatorów (Facebook Messenger, Skype).

 Jak wynika z raportu GlobalWebIndexInternet mobilny to domena młodych, starsze pokolenia wciąż trzeba przekonywać do wielu korzyści, jakie niesie za sobą stałe połączenie z siecią.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |