Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Jak kupić domenę na rynku wtórnym?
Jak kupić domenę na rynku wtórnym? Utwórz PDF Poleć znajomemu
01.12.2010.

Otwarta rejestracja domen internetowych możliwa jest już od wielu lat, tak więc pula wolnych i jednocześnie atrakcyjnych adresów WWW maleje z każdym dniem. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zakup domeny na rynku wtórnym. Aby przejść przez ten proces prawidłowo, warto mieć podstawową wiedzę na ten temat.

Najlepszym miejscem do kupna domeny na rynku wtórnym są tzw. giełdy domen. Jednak przed wyborem konkretnej platformy, warto zebrać informacje na temat pośredników i zdecydować, z usług którego firma chce skorzystać. Ma to bowiem istotny wpływ na całokształt transakcji, zarówno pod względem zabezpieczeń prawnych, jak i finansowych. Warto więc skorzystać z usług podmiotu, który posiada wieloletnie doświadczenie w branży internetowej, szczególnie domenowej. Dzięki temu usługodawca jest w stanie odpowiednio zabezpieczyć przeprowadzane transakcje. Zakup domeny internetowej na rynku wtórnym możliwy jest w wyspecjalizowanych giełdach (np. Giełda Domen w nazwa.pl) oraz na platformach aukcyjnych, które umożliwiają wystawianie rożnych przedmiotów w wielu innych kategoriach (np. allegro.pl).
Domeny wystawione na sprzedaż zazwyczaj przekierowane są na strony, w których można dokonać zakupu. Jeżeli jednak pod wybranym przez firmę adresem nie znajduje się żaden serwis, nie ma zawartych danych kontaktowych, ani też nie przekierowuje on do platformy aukcyjnej, ale jest zarejestrowany – warto skorzystać z odpowiedniej bazy WHOIS. Sprawdzając informacje w bazach WHOIS odnośnie adresów, korzystnie jest zwrócić uwagę na rejestratora. Może to znacznie ułatwić kontakt z Abonentem domeny. Przykładowo, w nazwa.pl istnieje możliwość wysłania wiadomości o chęci odkupienia domeny zarejestrowanej w serwisie, nawet jeżeli nie została ona wystawiona na sprzedaż na Giełdzie Domen.
Gdy przedsiębiorca zdecyduje się już na opcję zakupu, warto by zwrócił uwagę na kilka aspektów związanych z samą transakcją. Jedną z ważniejszych kwestii jest to, jakie zabezpieczenia stosuje pośrednik (zarówno wobec kupującego, jak i sprzedającego). Przede wszystkim warto upewnić się, że przeprowadza on sformalizowaną cesję domen. Równie ważne są aspekty związane z zabezpieczeniem należności za domenę. Niektóre serwisy pobierają do depozytu kwotę, za którą sprzedany został adres. Kupujący wpłaca ustaloną należność, która zostaje „zamrożona” przez pośrednika. Po jej wpłacie prawa do zarządzania domeną scedowane są na nowego Abonenta. Następnie kwota przekazywana jest sprzedającemu. Dzięki temu gwarancję bezpieczeństwa zyskują obie strony. Dodatkowo, warto zawrzeć z podmiotem sprzedającym domenę pisemną umowę kupna – sprzedaży. Przedsiębiorstwo będzie miało zabezpieczenie prawne, na wypadek jakichkolwiek późniejszych nieporozumień. O tym jak powinna wyglądać odpowiednio zabezpieczona cesja przeczytać możesz na Blogu NetArt –
http://blog.nazwa.pl/2010/07/01/zmiana-danych-
abonenta-domeny-czesc-2/.

Autor: Beata Mosór - Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i Public Relations NetArt (
www.nazwa.pl ). Ekspert w dziedzinie usług wirtualnych i promocji w Internecie. W NetArt nadzoruje i koordynuje prace z zakresu sprzedaży, marketingu i PR. Firma NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.


WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |