Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Internet - nowy trend w polskich drukarniach
Internet - nowy trend w polskich drukarniach Utwórz PDF Poleć znajomemu
13.01.2012.
Szacowana wartość obrotów polskiej branży poligraficznej w 2012 roku wyniesie 10,9 mld zł. Za konsekwentny wzrost wartości sektora w coraz większym stopniu odpowiada powiększająca się aktywność biznesowa w Internecie, która staje się dla wielu drukarni ważnym uzupełnieniem tradycyjnego sposobu pozyskiwania zleceń. Dzięki przenoszeniu działalności akwizycyjnej do sieci, firmy drukarskie usprawniają komunikację z odbiorcami swoich usług i wkraczają na nowe rynki, pozyskując kolejnych klientów - także poza granicami kraju.

Technologia web-to-print, definitywnie wprowadziła branżę poligraficzną w erę informatyzacji. Polskie drukarnie coraz liczniej uruchamiają własne platformy internetowe, by umożliwić klientom sprawne i szybkie zamawiania usług druku za pomocą tego niezwykle skutecznego i wygodnego kanału komunikacji. Klientów przyciąga zarówno skrócony czas realizacji jak i konkurencyjne ceny,  co przekłada się na ich lojalność i satysfakcję  oraz daje im możliwość kontroli całego procesu produkcji poprzez wgląd i możliwość dokonywania bieżących  zmian w swoim projekcie.

„Podstawową zaletą tego typu rozwiązań jest dla zleceniodawcy usług poligraficznych prostota i komfort. Klient tak naprawdę bez wychodzenia z domu może złożyć swoje zlecenie i kontrolować przebieg jego wykonania – mówi Mariusz Sosnowski, Prezes Zarządu Spółki INFOSYSTEMS, która oferuje własną profesjonalną platformę internetową. – Web-to-print to milowy krok w kierunku nowej jakości obsługi klienta i jeśli firma chce utrzymać się na rynku i dorównać konkurencji, nie może unikać usług on-line“.  Dlatego też polskie przedsiębiorstwa poligraficzne nie tracą czasu i coraz więcej z nich, chcąc pozyskać rzesze nowych klientów, wprowadza rozwiązania web-to-print, co wydatnie skraca dystans pomiędzy drukarnią a odbiorcą jej usług i zachęca w ten sposób do rozwijania i umacniania współpracy. Dotyczy to także zagranicznych zleceniodawców. Już dziś dokladnie połowa polskich podmiotów działających w branży poligraficznej ma swoich klientów na rynkach zagranicznych a eksport usług  w tej branży może stać się wkrótce głównym źródłem zysków.  
 
Cechą charakterystyczną sektora poligraficznego w Polsce jest przewaga małych i średnich przedsiębiorstw, które w sumie dają zatrudnienie 43 tysiącom ludzi. Dzięki tak dużej aktywności firm specjalizujących się w przemyśle drukarskim zajmujemy pod tym względem w UE miejsce w pierwszej dziesiątce, zaś pomimo oznak kryzysu finansowego, ponad połowa firm poligraficznych ocenia obecnie swoją sytuację jako dobrą lub bardzo dobrą. Duża w tym zasługa otwartego podejścia przedsiębiorców z branży poligraficznej do innowacji i gotowości inwestowania w najnowsze technologie.

Okrągłe 2 miliardy osób na świecie, 377 mln w Europie, a 17 mln  w Polsce – tyle wynosi aktualna liczba aktywnych internautów. Według najnowszego raportu IAB Polska, z sieci korzysta dziś co trzeci człowiek na Ziemi. Jak widać, polskie firmy poligraficzne nie zachowują obojętności względem tych statystyk i starają się nie pozostawać w tyle  za szybkim  postępem technicznym.

Baddog PR
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |