Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Firmowy serwer - platforma komunikacji dla pracowników
Firmowy serwer - platforma komunikacji dla pracowników Utwórz PDF Poleć znajomemu
21.07.2010.

Przez wielu przedsiębiorców, serwer jest wykorzystywany głównie jako miejsce, na którym przechowywane są pliki niezbędne do działania firmowej strony WWW. Pozostałe możliwości, jakie daje hosting, często są niedoceniane. Jest to duże niedopatrzenie w czasach, gdy każda firma stara się optymalizować swoje zasoby, w taki sposób, by spełniały jak najwięcej funkcji.

Serwer, poza swoim podstawowym przeznaczeniem, może być wykorzystywany jako platforma komunikacyjna, przyczyniająca się do bardziej efektywnego obiegu i archiwizacji informacji wewnątrz firmy. Takie użycie hostingu usprawnia pracę zatrudnionych osób, które mogą zamieszczać na nim firmowe dokumenty, gotowe projekty i bazy danych. Dzięki temu przedsiębiorstwo może łatwo i szybko udostępniać pliki zewnętrznym firmom i kontrahentom. Na serwerze mogą znajdować się także firmowe konta e-mail pracowników, łącznie z historią korespondencji. Jest to bardzo przydatne, np. w przypadku kiedy współpraca z pracownikiem dobiegnie końca lub firmowy komputer ulegnie awarii. Firma nie będzie miała problemów z odzyskaniem archiwum czy kontaktów.
Niektórzy hostingodawcy (np. serwis nazwa.pl) oferują możliwość tworzenia wielu kont FTP w ramach serwera. Dzięki temu każdy pracownik może bez obaw archiwizować dokumenty firmowe. Ponadto w razie awarii komputera, pliki zamieszczone na serwerze pozostają w stanie nienaruszonym. To istotny aspekt, który wpływa na bezpieczeństwo danych. Fizyczne dyski komputerów mają to do siebie, że są awaryjne, psują się. Zamieszczenie firmowych danych na serwerze to gwarancja dostępności dokumentów. Nawet jeśli nastąpi awaria to usługodawcy hostingowi wykonują kopie bezpieczeństwa plików zamieszczonych na serwerach czyli, tzw. backupy. Przykładowo serwis nazwa.pl gwarantuje, że kopie danych zamieszczonych na serwerze wykonywane będą co 24h. Zmniejsza to znacznie ryzyko utraty firmowych dokumentów. Wybierając serwer warto dokładnie zapoznać się z jego specyfikacją oraz przeanalizować możliwość jakie oferuje użytkownikom, a następnie efektywnie je wykorzystać (więcej na ten temat można przeczytac na Bogu NetArt: http://blog.nazwa.pl/2010/03/25/odpowiedni-wybor-serwera-to-gwarancja-bezawaryjnosci/). Działanie takie z pewnością wpłynie na szybkość komunikacji i wymiany danych w przedsiębiorstwie.

Alicja Marciniak – Kierownik Sekcji Marketingu w NetArt (
www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2006 roku. Zajmuje się tworzeniem strategii marketingowej firmy oraz organizacją i koordynacją pracy zespołu marketerów. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.


WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |