Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Domena globalna - dlaczego warto ją zarejestrować?
Domena globalna - dlaczego warto ją zarejestrować? Utwórz PDF Poleć znajomemu
17.11.2010.

Domeny globalne tworzą grupę najpopularniejszych rozszerzeń na świecie. Samych adresów WWW zakończonych na: .com, .net, .org, .biz, .info (zaliczanych do grupy tzw. gTLD), jest obecnie w sieci ponad 120 milionów. Stanowi to ok. 1/3 wszystkich istniejących domen. Firmy wykorzystują tą popularność i wybierają rozszerzenia globalne dla domen prowadzących do ich serwisów WWW.

Wybór domeny globalnej jest koniecznością dla każdego przedsiębiorstwa, które planuje podjąć działania poza granicami Polski lub już takie działania prowadzi. Posiadanie adresu zwieńczonego końcówką .pl nie gwarantuje, że odbiorcy poza granicami Polski dotrą do strony WWW. Dla niepolskich klientów bardziej intuicyjne są adresy zakończone popularnymi rozszerzeniami, zaliczanymi do grupy gTLD, z którymi spotykają się częściej niż z domenami .pl. Łatwiej jest im zapamiętać adres „globalny” niż „polski”. Poza tym, wybór adresu globalnego poprawia postrzeganie firmy w jej otoczeniu. Taki adres sprawia, że firma jest postrzegana jako międzynarodowy partner o ugruntowanej pozycji na rynku i z bogatym doświadczeniem.
Omawiane rozszerzenia powinny być również wzięte pod uwagę w przypadku tworzenia pakietu firmowych domen, który służy zabezpieczeniu przed cybersquatterami i nieuczciwą konkurencją. Więcej informacji na temat pakietu domen i jego tworzenia, znajdziesz na Blogu NetArt (http://blog.netart.pl/2010/07/26/ile-domen-powinna-posiadac-firma/). Dzięki niskim cenom rejestracji domen globalnych (np. 19,90 zł w serwisie nazwa.pl) wybór rozszerzenia z grupy gTLD z pewnością nie nadwyręży firmowego budżetu.
Domeny globalne warto rejestrować w firmach posiadających akredytacje ICANN, która uprawnia registrara do rejestracji adresów WWW bezpośrednio u operatorów poszczególnych rozszerzeń (np. właściciel serwisu nazwa.pl). Proces akredytacyjny polega na przeprowadzeniu szeregu testów sprawdzających jakość świadczonych usług oraz poziom bezpieczeństwa zapewniany przez rejestratora. Pozytywna weryfikacja oznacza, że firma spełnia te warunki i może świadczyć swoje usługi bez pośredników.

Autor:
Alicja Marciniak - Wabik – Kierownik Sekcji Marketingu w NetArt (
www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2006 roku. Zajmuje się tworzeniem strategii marketingowej firmy oraz organizacją i koordynacją pracy zespołu marketerów. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.


WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |