Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Domena dobrana do klienta!
Domena dobrana do klienta! Utwórz PDF Poleć znajomemu
09.12.2010.

Kwestią wyboru domeny dla firmowego serwisu rządzi wiele zasad i reguł. Skupiając się jednak na długości wybranej frazy, jej budowie, czy też opracowując strategię reklamową wybranego adresu, nie należy zapominać o bardzo ważnej kwestii – mianowicie, domena musi być dopasowana do profilu odbiorcy!

Jeżeli głównymi odbiorcami usług/produktów, oferowanych przez firmę są inne przedsiębiorstwa, należy pamiętać, że domena nie może być zbyt swobodna. Użycie w niej sformułowań dwuznacznych, czy tez pochodzących z języka młodych mogłoby zostać źle odebrane, odbiorca poczuć się urażony, a podejście firmy do klienta uznane za niepoważne. Dlatego kierując ofertę do jednostek biznesowych, powściągliwość w wyborze domeny jest jak najbardziej wskazana.

Kierując ofertę do osób fizycznych należy mieć na uwadze np. wiek. W przypadku osób w średnim wieku i starszych najbezpieczniejszym posunięciem będzie zastosowanie reguły analogicznej, jak w odniesieniu do firm. Jeżeli natomiast główną grupę klientów przedsiębiorstwa stanowią osoby młode, można pozwolić sobie na nieco luźniejsze podejście do kwestii wyboru adresu WWW. W języku internetowym powszechne staje się zastępowanie liter cyframi o zbliżonym kształcie, co można wykorzystać rejestrując domenę skierowaną do osób młodych. W ten sposób „4” funkcjonuje często jako „A”, „1” jest nowym „I”, „5” – „S”, a „8” używane jest zamiast spółgłoski „B”. Domena bowiem powinna być interesująca dla odbiorcy, zaciekawić go na tyle, by zechciał wejść na stronę i zapoznać się z widniejącą tam ofertą.

Firma świadcząca usługi bezpośrednio „skojarzone” z danym miastem czy regionem (np. kosmetyczka, fryzjer, hydraulik), powinna zdecydować się na domenę regionalną, wskazującą lokalizację czy też zasięg działań (np. .bialystok.pl, .nysa.pl).
Domena, która idealnie wpasowuje się w profil odbiorcy, a jednocześnie jest prosta do zapamiętania to gwarancja, że odbiorcy trafią na stronę WWW firmy.

Autor: Natalia Niebielska - Kierownik Sekcji Public Relations w NetArt (www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2007 roku. Zajmuje się organizacją i koordynacją prac PRowych oraz promocją i budowaniem wizerunku NetArt w mediach. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |