Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Domena dla poszczególnych kanałów promocji
Domena dla poszczególnych kanałów promocji Utwórz PDF Poleć znajomemu
26.01.2011.

Domena to bardzo efektywny sposób promocji. Każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na skutecznej reklamie, powinno pamiętać o odpowiednim wyeksponowaniu swojego adresu internetowego. Firmy, które decydują się na określoną domenę powinny przemyśleć, w jakich mediach będzie ona najczęściej promowana, aby móc zarejestrować najlepszy adres WWW. Jak powinna wyglądać domena dla poszczególnych kanałów promocji?

Radio
Domena dla tego kanału promocji powinna być prosta do wymówienia i przeliterowania, a przede wszystkim musi ładnie brzmieć i łatwo wpadać w ucho. Nie wskazane jest używanie słów zaczerpniętych z języków obcych, ponieważ zazwyczaj inaczej się je wymawia niż zapisuje. Obecność znaków diakrytycznych także może być ryzykowna. Wprawdzie tzw. IDNy stają się coraz bardziej popularne (możesz je zarejestrować np. w serwisie nazwa.pl),          ale Internauci z przyzwyczajenia wciąż mogą wpisywać adres WWW bez nich. Kolejną ważną kwestią jest rozdzielenie „x” od „ks” oraz „q” od „ku”, np. w słowach ekspert – expert. Pozwoli to uniknąć trudności w promocji adresu poprzez kanały mówione. Domeny zawierające „zbite spółgłoski” np. -dka, klient może błędnie zapisać jako -tka. Konieczne jest także informowanie o występowaniu w haśle myślnika, można także dodatkowo zarejestrować domenę bez niego aby Internauta, nawet w razie jego pominięcia i tak trafił na stronę WWW firmy.

Billboardy
Są atrakcyjną formą promocji, często wykorzystywaną przez firmy. Umieszczona na nich domena powinna być krótka i intuicyjna. Jeżeli nazwa firmy składa się z kilku członów można je oddzielić myślnikiem, domena będzie wtedy czytelniejsza i łatwiejsza do promowania na materiałach drukowanych. Jeśli jednak nazwą będzie kombinacja krótkich wyrazów nie ma potrzeby stosowania pauzy. Odpowiednie umieszczenie domeny gwarantuje zapamiętanie adresu przez odbiorców, najlepszym miejscem na billboardzie jest środek. Wkomponowanie domeny w lewym lub prawym górnym rogu billboardu także sprawi, że będzie ona dobrze  widoczna  dla kierowców samochodów - głównych odbiorców tej formy przekazu.

Internet
Jest głównym kanałem promocji domeny. Skuteczność reklamy w Sieci uzależniona jest od odpowiednio dobranego adresu WWW, pasującego do witryny oraz prowadzonej  działalności. W przypadku firm, dla których celem jest zbudowanie wizerunku profesjonalnego, stabilnego przedsiębiorstwa odpowiednia będzie domena z nazwą firmy oraz jej kombinacje      z innymi wyrazami oraz przed i przyrostkami. Dobrym rozwiązaniem jest także rejestracja  domeny z różnymi rozszerzeniami, szczególnie z najpopularniejszymi wśród Internautów: .pl, .com, .com.pl oraz .eu. Wiele domen z tymi rozszerzeniami jest już zajętych, dlatego przedsiębiorcy decydują się na rozszerzenia funkcjonalne odpowiadające branży firmy, a także domeny regionalne. Działania takie z pewnością ułatwią potencjalnym klientom zapamiętanie adresu internetowego firmy.

Prezentacja domeny we wszystkich kanałach reklamowych powinna być taka sama. Firmy decydując się na promocję swojego adresu internetowego w określonej formie, powinny się jej konsekwentnie trzymać. Ewentualna zmiana pierwotnej koncepcji może stać się przyczyną strat wizerunkowych i sprzedażowych.



Autor: Natalia Niebielska - Kierownik Sekcji Public Relations w NetArt (www.nazwa.pl ). Z firmą związana od 2007 roku. Zajmuje się organizacją i koordynacją prac PRowych oraz promocją i budowaniem wizerunku NetArt w mediach. NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad milion Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także dwukrotnie wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.

NetArt

WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |