Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Budowa strony WWW - jak ustrzec się najczęstszych błędów
Budowa strony WWW - jak ustrzec się najczęstszych błędów Utwórz PDF Poleć znajomemu
15.09.2010.

Strona WWW to bardzo często dla klientów podstawowe źródło informacji na temat przedsiębiorstwa. Dlatego ważne jest, by wygląd oraz funkcjonalność strony były właściwie wyważone i współgrały ze sobą. Profesjonalnie przygotowana witryna jest jak eleganckie biuro firmy – przyciąga klientów.

Przeglądając internetowe serwisy często można natknąć się na te, które przypominają swoim wyglądem pierwsze strony zamieszczone w Sieci - są mało atrakcyjne. Dlatego warto wiedzieć, jakich błędów należy się wystrzegać, by serwis WWW przedsiębiorstwa nie zniechęcał klientów do zapoznania się z jego ofertą. Po pierwsze – informacje o firmowych usługach powinny być aktualizowane na bieżąco. Dzięki temu, klient ma pewność, że specyfikacja oraz cennik usługi lub produktu zamieszczone na stronie WWW, są zgodne z rzeczywistością. Po drugie – kolorystyka oraz oprawa graficzna. Są to elementy, które w znacznym stopniu wpływają na postrzeganie firmy przez potencjalnych klientów. Przedsiębiorstwa często stosują kolory bardzo ubogie i niepasujące do siebie. Notoryczne popełniane są również błędy związane z doborem czcionki. Zbytnie zróżnicowanie i nadmierna swoboda w wyborze typografii powoduje zanik spójności strony. Ich przesyt najczęściej wychodzi witrynie na złe. Po trzecie – intuicyjność poruszania się po stronie. W tym przypadku najlepiej korzystać ze sprawdzonych wzorców używanych w większości stron WWW obecnych w Sieci. Internauci są przyzwyczajeni do takich rozwiązań i bez większych problemów potrafią się odnaleźć na stronie. Należy również pamiętać, że kolejne podstrony powinny zachować spójność ze stroną główną. Często zdarza się, że któraś z podstron zbudowana jest w innej konwencji lub wyświetla się w nieprawidłowy sposób.
Jednym z najprostszych sposobów stworzenia profesjonalnej strony WWW jest zakup gotowego projektu (np. w serwisie nazwa.pl), który pozwala uniknąć popełnienia wymienionych wyżej błędów. Firma wybiera odpowiadający jej projekt graficzny i uzupełnia go o materiały własne (logo, grafiki, teksty). Tak przebiegający proces zajmuje niewiele czasu, a dzięki natychmiastowemu wdrożeniu, strona błyskawicznie dostępna jest dla Internautów. Dodatkowym atutem propozycji opartych na abonamencie jest możliwość zamiany go na inny, jeżeli już posiadany nie spełni pokładanych w nim oczekiwań lub gdy firma uzna, że nadszedł czas na zmiany.

Autor:
Beata Mosór - Kierownik Sekcji Public Relations w NetArt (
www.nazwa.pl ). Zajmuje się koordynacją prac PRowych, budowaniem wizerunku w mediach oraz szeroko pojętą promocją. Firma NetArt jest liderem rynku rejestracji domen i hostingu, zapewniając od 1997 roku kompleksową obsługę klientów w zakresie rejestracji oraz pośrednictwa sprzedaży domen internetowych, hostingu, a także tworzenia Stron WWW. NetArt posiada 30 % udziału w polskim rynku usług IT, obsługuje ponad 300 tys. Klientów oraz 500 tys. domen. Firma została także wyróżniona Godłem „Firma Przyjazna Klientowi”.


WIĘCEJ INFORMACJI z NetArt (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |