Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Aparaty cyfrowe okiem Skąpiec.pl - moda na lustrzanki
Aparaty cyfrowe okiem Skąpiec.pl - moda na lustrzanki Utwórz PDF Poleć znajomemu
05.07.2010.
Serwis Skąpiec.pl zbadał wakacyjne preferencje internautów w zakresie aparatów fotograficznych. Z analiz porównywarki cen wynika, że najbardziej pożądaną marką jest aktualnie Canon, a internauci zdecydowanie chętniej sięgają po lustrzankę, niż po prosty kompakt.

Producenci aparatów cyfrowych prześcigają się w ulepszaniu swoich konstrukcji. Kuszą klientów zgodnie z zasadą: im więcej, tym lepiej. Mamy więc większe wyświetlacze, większe zoomy, większą ilość pamięci wewnętrznej. Parametry aparatów są na tyle wyśrubowane, że większość posiadaczy tego sprzętu nie wykorzystuje nawet połowy możliwości swoich nabytków.
Na wszelki wypadek wybierają jednak rozwinięte opcje. Nieprzypadkowo wśród użytkowników Skąpiec.pl największą popularnością cieszy się zoom optyczny o wartości „od 10x do 19,9x”. W czerwcu 2010 uzyskał on 41,12 proc. wskazań. Z każdym rokiem zwiększa się też dostępna  rozdzielczość matryc. Według danych Skąpiec.pl na chwilę obecną internauci najczęściej szukają aparatów pełnoklatkowych (35,61 wskazań).

Złoto dla lustrzanek
Z analiz Skąpiec.pl wynika, że największą popularnością cieszą się lustrzanki. W czerwcu br. odnotowały one nieco ponad 50 proc. wskazań. Aparaty kompaktowe uplasowały się na drugiej pozycji (z ok. 19- procentową stratą).  
Dlaczego tak chętnie sięgamy po lustrzanki? Przede wszystkim wynika to ze spadku cen tego typu aparatów. Lustrzankę z tańszej półki można dziś kupić za podobną cenę, jak dobrej jakości kompakt.
Nie bez znaczenia pozostaje także nasycenie rynku aparatami kompaktowymi. To powoduje, że preferencje konsumentów podążają w kierunku bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń.

Istotną rolę odgrywa także „upraszczanie” lustrzanek. Producenci starają się, by były one jak najbardziej przyjazne amatorom i łatwe w obsłudze.

Canon na podium
Najbardziej pożądaną marką okazuje się niezmiennie Canon. Produkty z logo tego producenta zanotowały 23,93  proc. wyborów spośród 26 prezentowanych na Skąpiec.pl marek.
Canon wciąż wyprzedza produkty marki Nikon, które uzyskały 19,32 pp. Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowały się odpowiednio Sony (16,42  proc. wyborów) oraz Panasonic (10,40 proc.).
Bliski dogonienia Panasonica jest Olympus, który odnotował 9,43 proc. wskazań. Wspomniane marki zdystansowały wyraźnie produkty z logo Fuji (6,48 proc.), Samsunga (4,43 proc.), Pentaxa (3,60 proc.) oraz Kodaka (2,05 proc.).


Im taniej, tym lepiej
Aparaty cyfrowe systematycznie tanieją  i to w dość szybkim tempie. Wraz ze spadkiem cen rośnie wydajność poszczególnych modeli.

To wszystko powoduje, że internauci chętnie sięgają po aparaty z dolnej półki cenowej. Przedział „do 400 zł” wybrało 22,08 proc. spośród tych, którzy zaznaczali wartości parametru Cena.
Duża część internautów wybiera jednak kilkukrotnie droższy sprzęt. Przedziały cenowe przekraczające 2000 zł uzyskały łącznie 23,24 pp.  

Modele, jakich pożądamy
5 najczęściej oglądanych lustrzanek na Skąpiec.pl w okresie 01-28 czerwiec 2010:
1. Nikon D90 body
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/375159
2. Nikon D90 + 18-105 VR (kit)
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/511457
3. Canon EOS 550D + 18-55 IS kit
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/906457
4. Nikon D5000 + 18-105 VR kit
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/538653
5. Canon EOS 50D body
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/374777

5 najczęściej oglądanych aparatów kompaktowych na Skąpiec.pl w okresie 01-28 czerwiec 2010:
1. Sony DSC-HX5V
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/889121
2. Sony DSC-H55
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/927418
3. Canon PowerShot SX 120 IS
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/665638
4. Samsung PL150
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/936356
5. Panasonic DMC-ZX1
http://www.skapiec.pl/site/cat/2/comp/672882

Skąpiec.pl rozpropagował ideę porównywania cen na polskim rynku w 2004 r.
Obecnie współpracuje z 1700 e-sklepów i prezentuje ok. 1,2 mln  produktów.

Skąpiec.pl
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |